تابناک تهران - هرندی، محله ای با بافت فرسوده وکلکسیونی از درد و آدم های درد دیده. کوچه ها و خانه های قدیمی، دیوارهایی که بر روی هر کدامشان ردی از آتش اعتیاد به یادگار مانده. اینجا پیدا کردن معتاد متجاهر به راحتی پیدا کردن آب خوردن است. قدم به قدم پر است از این آدم ها که رد اعتیاد در چهره و شخصیتشان به خوبی نمایان است.
کد خبر: ۲۸۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹ 20 August 2016
"فاجعه است. می دانید اسباب بازی بچه های اینجا چیست؟ سر سوزن های خون آلود معتادهای تزریقی! من حتی لحظه ای اجازه نمی دهم بچه ام به کوچه بیاید. دیگر شورش را در آورده اند، انگار نه انگار اینجا بخشی از تهران است. هرندی شده جزیره ای جدا افتاده از شهر که هیچکس به فکرش نیست. نیازی نیست با آدم های اینجا حرف بزنید، فقط حال و روز ما را ببینید بس است." این ها درد و دل های یکی از هزاران مادر محله هرندی تهران است.....
وقتی به عنوان یک خبرنگار پا در محله هرندی گذاشتم چشمان هراسانم و احساس ناامنی که داشتم تازه وارد بودنم را فریاد زد اما من مات و مبهوت نظاره گر بچه هایی شدم که در این کوچه پس کوچه ها، کودکی می کنند و درست در کنارشان عده ای مشغول خرید و فروش مواد و استعمال آن هستند. آنهم بدون ترس و واهمه. سرنگ معتادان، اسباب بازی کودکان
هرندی، محله ای با بافت فرسوده وکلکسیونی از درد و آدم های درد دیده. کوچه ها و خانه های  قدیمی،  دیوارهایی که بر روی هر کدامشان ردی از آتش اعتیاد به  یادگار مانده. اینجا پیدا کردن معتاد متجاهر به راحتی پیدا کردن آب خوردن است. قدم به قدم پر است از این آدم ها که رد اعتیاد در چهره و شخصیتشان به خوبی نمایان است.
در تمام لحظه هایی که در این کوچه ها قدم میزدم به یاد طرح جمع آوری معتادان متجاهر در تهران بودم، امروز دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به جمع آوری 2610 معتاد متجاهر از 7 منطقه تهران، یعنی مناطق 1، 2، 3، 4، 6، 8 و 11 خبرداد، و جای منطقه 12 بازهم خالی بود.... منطقه ای که وقتی وجود این معتادها  را به ماموران در حال گشت زنی تذکر می دهم تنها به جمله ای کوتاه بسنده می کنند و می گویند: "می دانیم، ممنون!"
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران تأکید کرد: "اکنون ظرفیت نگهداری از 6 هزار معتاد متجاهر وجود دارد و بنابر این طرح با رسیدن تعداد معتادان به 6 هزار نفر ادامه پیدا می‌کند." اما فکرم را سؤالی درگیر کرد که  نکند این ظرفیت 6هزار نفری هم تمام شود وبازهم نوبت به معتادان محله هرندی نرسد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینجا، درون این خانه های قدیمی و تو در تو هزاران مشکل و بزه اتفاق می افتد.از قاچاق افغان‌‌ها به ایران و اسکان آنها گرفته تا فروش مواد و استعمال آن که دیگر چیزی عادی شده است. پلیس و شهرداری هم حریف این آدم ها نمی شوند. امروز جمعشان می کنند فردا آزادند. تنها راه حل تخریب این خانه ها و بافت قدیمی و نوسازی آن است. تا این محله ها به این شکل هستند اعتیاد و جرم هم بیداد می کند.
واقعا مسئول تمام این مشکلات هرندی چه سازمان یا بهتر بگوییم چه سازمان هایی هستند؟؟؟؟ چرا اهالی این منطقه باید از محل زندگیشان به عنوان جزیره جداافتاده سخن بگویند؟؟؟؟ چه کسی پاسخگوی آینده کودکان هرندی است؟؟؟؟ اینجا عمق فاجعه تهران است...

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار