مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان در سطح ملی و بین‌المللی با فعالیت راهنمایان گردشگری تحقق می‌یابد.
کد خبر: ۲۶۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 18 July 2016
عیسی رضایی  افزود: قم دارای ظرفیت‌های کویرگردی از جمله دریاچه نمک، حوض سلطان و کویر است که برای گردشگران خارجی بسیار جذاب است، از این رو راهنمایان گردشگری می‌توانند با فعالیت خویش و معرفی ظرفیت‌های استان قم، میزبان گردشگران خارجی شوند.

وی با بیان این مطلب که نقش راهنمایان گردشگری در معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی قم بسیار ضروری و تاثیرگذار است، افزود: قم محور مواصلاتی 17 استان و به دلیل وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران روزانه میزبان زائران ایرانی و خارجی است، از این رو می‌توان با معرفی جاذبه‌های گردشگری از جمله طبیعت‌گردی و کویرگردی، از ظرفیت‌های این استان بهره برد.

رضایی با اشاره به برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در بهمن ماه سال جاری به مدت 12 روز در برخی از استان‌های کشور اظهار کرد: استان قم با دارابودن بیش از 350 اثر تاریخی و مکان‌های مختلف گردشگری می‌تواند یکی از مقصدهای مورد بازدید شرکت‌کنندگان خارجی این کنوانسیون باشد، در همین راستا پیگیری‌های لازم برای حضور این گردشگران از کشورهای مختلف در قم را با تعامل انجمن صنفی راهنمایان گردشگری انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اقدام‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در معرفی آثار تاریخی این استان خاطرنشان کرد: تولید فیلم از اماکن و صنایع دستی قم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و تهیه کتاب‌های جامع برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان صورت گرفته است که در مناسبت‌های مختلف در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار