یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حاشیه های جالبی همراه بود که از آن جمله می توان به یادآوری یادروز سعدی و شعرخوانی برخی از اعضا به همین مناسبت و تولد یکی از اعضای شورا اشاره کرد.
کد خبر: ۲۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 21 April 2015
به گزارش ایرنا یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران امروز بر اساس روال روزهای سه شنبه به صورت علنی برگزار شد.

شیبانی به عنوان مسن ترین عضو شورای اسلامی شهر تهران همچون همیشه اولین نفری بود که وارد صحن شورا شد و در جای خود نشست و ابوالفضل قناعتی و عبدالحسین مختاباد دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از شیبانی وارد صحن شورا شدند.

در آغاز جلسه، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی پس از حضور اعضا به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

اسماعیل دوستی و معصومه آباد دو غایب جلسه علنی امروز شورای شهر تهران بودند و مهدی چمران که ریاست جلسه امروز شورا را بر عهده داشت سخنان خود را با بیان چندین تبریک و تسلیت مناسبت های پیش رو آغاز کرد.



* اول اردیبهشت یادروز سعدی است نه روز درگذشت وی

چمران همچنین سالروز درگذشت سعدی را به حاضرین در جلسه تبریک گفت که احمد مسجد جامعی با ارائه تذکری دراین خصوص گفت اول اردیبهشت روز درگذشت سعدی نیست و بر اساس یکی از اشعار سعدی 'اول اردیبهشت ماه جلالی، بلبل گوینده بر منابر قضبان، بر گل سرخ از نم اوفتاده لآلی، همچو عرق بر عذار شاهد غضبان' این روز به عنوان یادروز سعدی نامگذاری شده است.

عبدالحسین مختاباد نیز در این جلسه به عنوان ناطق پیش از دستور، طولانی ترین نطق چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران را به مدت 25 دقیقه قرائت کرد.

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شهر در بین سخنان او گاهی تذکر می داد و دنیامالی نیز از هیات رییسه خواست تا وقتش را به مختاباد بدهند.

نطق پیش از دستور شرایط را برای سایر اعضا فراهم کرد تا به گپ و گفت و گوهای دو و یا سه نفره و گاهی روبوسی و دست دادن با یکدیگر بپردازند.

مختاباد نطق خود را با این سروده سهیل محمودی ' شهری است پر ظریفان، وز هر طرف نگاری، یاران سلای عشق است، گر می کنند کاری...' به پایان رساند. 

مهدی چمران پس از شنیدن این شعر گفت: سعدی و حافظ کنارآب فلان و... شعرهایشان را سرودند و هنر بزرگ شعرای دوران ماست که با این شرایط چنین شعرهایی می سرایند. 

احمد دنیا مالی نیز در این جلسه درگذشت پدر شهیدان میرشکرایی را که گویا مهدی چمران فراموش کرده بود در لیست تبریک و تسلیت قرار دهد، تسلیت گفت.


* تبریک سالروز تولد حقانی عضو شورای شهر تهران

مرتضی طلایی عضو اصفهانی شورای شهر تهران نیز که همچنان لهجه شیرین محلی خود را حفظ کرده از تولد محمد حقانی عضو دیگر شورای شهر تهران خبر داد و خواست برای سلامتی او صلواتی فرستاده شود. 

حقانی نیز با لبخند گفت: ما جزء بافت های فرسوده ایم که مهدی چمران نیز خطاب به وی گفت: انشاالله مثل بافت های فرسوده شهر تهران نشوید.

در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران فیلم کوتاهی با عنوان ارده ملی برای هویت پاک که از سوی کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهیه شده بود، پخش شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار