فرماندار شهرستان پردیس گفت: در تعطیلات نوروز امسال، ملکی غیرمجاز در پردیس ۴۸ ساعته ساخته و برق آن نیز وصل شده بود که با آن برخورد شد.
کد خبر: ۲۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 20 April 2015
مرتضی حیدری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در خصوص ساخت و ساز نیز در استان تهران، شهرستان پردیس جزو شهرستان‌های نمونه در راستای مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز بوده و در این خصوص از دادگستری، نیروی انتظامی، اعضای شورای تأمین و ... قدردانی می‌شود.

وی تصریح کرد: این موفقیت نشانه همدلی، هم‌زبانی و هم‌سویی دستگاه‌ها بوده تا ساخت و سازهای غیرمجاز به‌صورت تقریبی مهار شود.
حیدری افزود: هنوز اعتقادی به مهار شدن کامل ساخت و سازهای غیرمجاز نداریم و مشکلاتی در این بخش وجود دارد و با توجه به تخریب‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی که شده، هنوز مردم باور نکرده‌اند که نباید به‌صورت غیرمجاز ساخت و ساز انجام دهند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: امسال این ابهام وجود نخواهد داشت و در راستای اطلاع‌رسانی بهتر به مردم می‌کوشیم.

حیدری اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف، هر امری و بیانی غیرقابل توجیه است و مسئولان ادارات نیز باید مراقب اعمال خود بوده و گلایه‌ای‌ در این خصوص نداشته باشند؛ آن‌ها که وظیفه دارند و به آن عمل نمی‌کنند، مورد برخورد قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به حکایتی در این بخش ادامه داد: از حاکمی پرسیدند چگونه در محدوده بزرگ فعالیت شما، خانمی یک سبد طلا و جواهر روی سر خود می‌گذارد و در منطقه رفت و آمد می‌کند و هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و حاکم گفت هر کجا اتفاقی افتاد، من داروغه را سر بریدم و ما بدون تشبیه در ساخت و سازهای غیرمجاز چنین رویکردی خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: امروز جامعه مردمی در پردیس گسترش پیدا کرده و ما ناظر و مراقب امور هستیم؛ مسئولان و شهرداران، امور آب، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و همه در مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز مسئول هستند.

حیدری افزود: با اینکه در سال گذشته تخریب‌های گسترده‌ای انجام دادیم؛ اما همین حالا نیز ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس صورت می‌گیرد و برخی دستگاه‌های متولی نیز کاملاً بی‌تفاوت هستند.

وی تصریح کرد:‌ برخی ادارات مسئول با این امر گزارش، مراجعه و برخورد نمی‌کند و جالب اینجاست که اگر بخشدار نیز خبر تخلف را ارائه داده، پیرو نامه خواهان آدرس دقیق محل تخلف می‌شوند که این نامه‌نگاری‌ها فرصت را برای ساخت و سازهای غیرمجاز فراهم می‌کند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: در تعطیلات نوروز امسال ملکی را در پردیس 48 ساعته ساخته و برق آن را نیز وصل کردند.

حیدری افزود: افراد سودجو، فرصت‌طلب و قانون‌شکن در همه جوامع وجود دارند و این طبیعی است؛ اما حاکمیت و مسئولان دستگاه‌ها باید قبل از پی کندن، فونداسیون ریختن، ستون گذاشتن و... متخلف را شناسایی کنند و جلوی عمل خلاف را بگیرند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار