تالار وحدت میزبان کنسرت موسیقی جاز «چه خبر؟» از کشور اتریش خواهد بود که به دونوازی پیانو و سازهای بادی اختصاص دارد.
کد خبر: ۲۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 18 April 2015
به گزارش ایسنا، میشاییل کار نوازند‌ه‌ی پیانو و آهنگساز این گروه است. او که در رشته‌ی موسیقی‌شناسی مدرک دکتری دارد، در موسسه‌ی جاز دانشگاه هنر گراتس تدریس و تحقیق می‌کند. میشاییل کار همچنین آکومپانیست مطرحی است و در سطح بین‌المللی هم در راستای پروژه‌های خودش و هم با موزیسین‌های نامداری مانند «اِد تیگپن»، «بابی شیو»، «گری فوستر» و «دوسکو گویکوویچ» به اجرای کنسرت پرداخته است.

مارتین هارمز نوازنده‌ی ساکسفون، کلارینت باس و فلوت، دیگر عضو گروه است. او که در کنسرواتوار شهر گراتس تدریس می‌کند، عضو گروه‌هایی مانند «جاز بیگ باند» و «وِسنا پتکوویچ باند» است. او در سطح بین‌المللی با سولیست‌هایی مانند «آرتورو ساندووال»، «مارک مورفی»، «باب بروکمایر» و «اِد نویمایستر» اجرای کنسرت و ضبط برنامه داشته است.

همکاری این دو موزیسین ساکن وین بر مبنای تجربیات مختلف آن‌ها در زمینه‌ی موسیقی با گروه‌های بین‌المللی است. در موسیقی این دو، جنبه‌های آهنگسازی و سهولت بداهه‌نوازی ادغام شده و ارتباط سنت موسیقی در اروپای میانه و موسیقی فولکلور غیراروپایی بسیار طبیعی جلوه می‌کند. همچنین داشتن رابطه‌ای ساده، آسان و بی‌طرفانه با موسیقی، مهم‌ترین اساس کار آن‌ها است.

این برنامه که عنوان آن از نام یکی از قطعات ساخته‌ی میشاییل کار گرفته شده، شامل قطعاتی از این آهنگساز و همچنین قطعاتی از «فریتز کرایسلر»، «دوک الینگتون»، «ریچی براچ» و «جیمز رولز» ‌است. در برخی از قطعات این کنسرت، میشاییل کار به واسطه‌ی گرایش‌های شخصی‌اش از ملودی‌ها و تم‌های شرقی (ایرانی، ترکی و آذری) بهره گرفته و همچنین قطعه‌ی «اصفهان» دوک الینگتون اجرا می‌شود.

این برنامه در ساعت 21:45 اجرا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tiwall.com یا www.talarvahdat.com بلیت آن را تهیه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار