عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نخستین خط تولید کارخانه سیمان تهران به دلیل آلایندگی از رده خارج شده پیشنهاد کرد این خط تولید برای بازدید عموم مردم به موزه تبدیل شود.
کد خبر: ۲۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 18 April 2015
به گزارش ایرنا احمد مسجد جامعی در چهل و یکمین برنامه کشف تهران که به منطقه 20 (شهرری) اختصاص داشت گفت: کارخانه سیمان تهران در منطقه شهرری با 80 سال سابقه کار، یکی از قدیمی ترین واحدهای تولیدی استان است.

وی با اشاره به وجود معادن سنگ آهک در مناطق 15 و 20 شهر تهران افزود: برای کاهش آلودگی در روند استخراج سنگ، انفجار برای استخراج از از بالاترین نقاط انجام می شود تا گرد و غبار ناشی از آن در منطقه پخش نشود.

مسجد جامعی با اشاره به فعالیت چهار خط تولید در کارخانه سیمان تهران خاطر نشان کرد: سالانه چهار هزار و 300 تن سنگ آهک به عنوان ماده اولیه در این کارخانه به سیمان تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش آلاینده های این کارخانه فیلترهای ویژه تصفیه کننده در کوره های این کارخانه نصب شده افزود: 216 هکتار از 413 هکتار وسعت کارخانه سیمان تهران به فضای مشجر اختصاص داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این برنامه از بقعه بی بی شهربانو، مرکز ری شناسی و حسینیه هاشم آباد در ضلع غربی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی نیز دیدن کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار