نایب رییس شورای اسلامی شهر پایتخت با حضور در جمع مدیران ارتباطی مجموعه شهرداری تهران بر اهمیت و جایگاه ارتباط با شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 01 May 2016
مرتضی طلایی در این نشست با اعلام اینکه روابط عمومی در مجموعه مدیریت شهری تهران از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است؛ چرا که با جمعیت ده میلیون نفری شهر تهران سروکار دارد و به تعداد شهروندان این کلانشهر باید امکان ایجاد ارتباط را  فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه هر یک از 31عضو شورای  شهر که شهروندان تهرانی را نمایندگی می کنند، می توانند در تحکیم و تقویت ارتباطات و مناسبات مدیریت شهری و مردم شهر موثر باشند، اظهارکرد: به همین دلیل ارتباط و تعامل با اعضای شورا باید بیش از پیش تقویت شده و اعضای شورا از همه اتفاقات و رویدادهایی که در تهران رخ می دهد مطلع باشند.

طلایی با بیان اینکه در موضوع ارتباطات باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که ابزارهای اطلاع رسانی تا چه اندازه مورد استفاده قرار می گیرد و سهم این ابزارها درآگاه سازی و اطلاع رسانی به شهروندان به چه مقدار است، تصریح کرد: باید از همه ابزارهای اطلاع رسانی به منظور انتقال مباحث و مفاهیم مورد نظر استفاده شود .  

وی با اشاره به اینکه ارتباطات مجازی در جهان امروز از نقش بی بدیلی برخوردار است، اظهارکرد: به همین دلیل لازم است موضوع شبکه های اجتماعی که تاثیرگذاری بالایی در آگاهی افکار عمومی و جریان سازی در اجتماع برعهده دارد مورد توجه ویژه قرار گیرد .

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع دیگری که در مبحث ارتباطات از اهمیت زیادی برخوردار است، افکارسنجی و شناخت افکار عمومی است، گفت: در این ارتباط نحوه برخورد افکار عمومی و چگونگی پاسخگویی و اغنای مخاطبان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

طلایی با اشاره اینکه قانع کردن شهروندان نقش مهمی در موفقیت پروژه های شهری دارد، اظهارکرد: این قضیه علاوه بر اینکه در توفیق پروژه ها موثر است ، اقدامی اخلاقی است که باید به عنوان حق شهروندان مورد توجه ویژه قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه دو کلیدواژه مهربانی و مدارا پیش نیاز ارتباط اصولی و منطقی مسوولان شهری با شهروندان محسوب می شود، عنوان کرد: مدیران شهر و اساسا تمامی مسوولان باید قائل به این نکته باشند که ضمن برخورد مهربانانه با مخاطبان خود ، در ارتباط با افرادی که با آنها سروکار دارند مدارا نموده و با سعه صدر برخوردکنند .

این عضو شورا گفت: عذرخواهی کردن از اشتباهات یا اشکالات احتمالی کاری است که برخی مدیران احساس می کنند که اگر به آن مبادرت کنند از شان مدیریتی آنها کاسته می شود.

طلایی با اشاره به اینکه اجرای هر پروژه ای از جمله پروژه های عمرانی باید پیوست های اجتماعی، فرهنگی و اطلاع رسانی را داشته باشد، تصریح کرد: بدون تردید هر پروژه ای بدون پیوست های فرهنگی و اجتماعی به اجرا درآید با شکست مواجه شده یا در اجرا با اشکال مواجه می شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه روابط عمومی در مجموعه مدیریت شهری از اهمیت و نقش اثربخش و ماندگاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: مدیران به منظور موفقیت در اقدامات خود باید موضوع ارتباطات و حوزه روابط عمومی که کار آنها بسیار حساس، سخت و طاقت فرساست را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

در این مراسم که با حضور رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، شهرام گیل آبادی برگزار شد، پیش از سخنان طلایی، آرش ظفری معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با ارایه گزارشی از روند فعالیت مدیریت شهری در حوزه ارتباطات و روابط عمومی خواستار توجه ویژه اعضای محترم شورای اسلامی تهران به واحدهای روابط عمومی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار