رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: تعداد موقوفات به ثبت رسیده در شهرستان ری 475 مورد اعم از مسکونی، تجاری، مزروعی، باغ و صنعتی و کارگاهی است.
کد خبر: ۱۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 07 April 2015

حجت الاسلام و المسلمین سعید اوتارخانی در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: از مجموع این تعداد موقوفه 360 مورد جزو موقوفات متصرفی و 110 مورد غیر متصرفی و پنج مورد هم جزو موقوفات اشتراک تولیت است.

وی تعداد رقبه های موقوفی شهرستان ری را نیز شش هزار و 398 مورد عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد رقبات چهارهزار و960 رقبه موقوفات متصرفی و یکهزار و 143رقبه موقوفات غیر متصرفی و 295 رقبه نیز اشتراک تولیت است.

اوتارخانی گفت: تعداد مساجد موقوفی نیز در این شهرستان 182 مورد و تعداد تکایای موقوفی اعم از حسینیه، زینبیه و تکیه نیز بالغ بر50 مورد و تعداد بقاع متبرکه 33 مورد است که از این تعداد 14مورد امامزاده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری سنت حسنه وقف را از سنت های مورد تاکید خداوند عنوان و تصریح کرد: صیانت و نگهداری از املاک وقفی نخستین وظیفه می باشد که بر دوش سازمان اوقاف گذاشته شده است.

حجت الاسلام اوتارخانی با اشاره به اینکه روضه و تعزیه خوانی، کمک به فقرا در زمینه تهیه دارو و درمان و کمک به دانش آموزان از جمله اهم نیات واقفان شهرستان بوده بیان داشت: از آنجا که وقف در هر موضوع عام المنفعه و مفیدی می تواند انجام شود لیکن نیات آن بسیار متنوع بوده و در رفع نیازهای گوناگون جامعه از جمله رفع فقر، کمک به ازدواج جوانان، کارهای فرهنگی، کمک به توسعه علمی کشور، کمک به تامین هزینه های درمانی، مسکن و صدها مورد دیگر استفاده می شود.

وی با بیان اینکه موقوفه محمد اندرمان از قدیمی ترین موقوفه شهرستان است که شش دانگ روستای اندرمان را در برمی گیرد اظهار داشت: موقوفه جوانمرد قصاب، روحانی نژاد و حاج ملا علی کنی، سهام الدوله، فیروزکوهی و شاه عبدالعظیمی از جمله موقوفه های معروف شهرستان می باشند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به برنامه های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در طول سال گفت: اجرای برنامه های فرهنگی تحت عناوینی همچون آرامش بهاری ویژه ایام نوروز، ضیافت الهی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و برنامه های مناسبتی مانند دهه کرامت از جمله این فعالیت ها به شمار می رود.

اوتارخانی ازبرگزاری همایش بانوی آفتاب همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) در روز 23 فروردین ماه در فرهنگسرای ولا با مشارکت 300 نفراز مدعوین و بانوان نخبه فرهنگی و علمی و رابطین فعال مساجد و مبلغین قرآنی خبر داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار