مدیرکل حقوقی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اخطارهای متعددی به مالک پروژه خیابان جمهوری داده بودیم، گفت: گودبرداری غیراصولی و سهل انگاری مالک و مجریان علت اصلی ریزش املاک مجاور سینما ارم بوده است.
کد خبر: ۱۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 07 April 2015
به گزارش فارس، نادر نوروزی با بیان این مطلب افزود: طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها که درآن به صراحت اعلام شده است که باید تدابیرموثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر مورد توجه قرار گیرد به مالک پروژه خیابان جمهوری اخطارهای لازم قبل از وقوع حادثه در چندین نوبت داده شد.
وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی های  انجام شده بعد از وقوع حادثه نیز متوجه شدیم علت ریزش املاک مجاور سینما ارم واقع در تقاطع خیابان جمهوری - لاله زار عدم رعایت اصول ایمنی و گودبرداری غیراصولی بوده که باوجود تذکرات لازم از سوی شهرداری متاسفانه از سوی مالک توجه لازم به اخطارهای مکرر صورت نگرفته و منجر به حادثه شد.
نوروزی با بیان اینکه معاون دادستان تهران نیز در 2 نوبت در محل پروژه حاضر شد، تصریح کرد: بنابر دستور دادستانی مهندس ناظر را به دستگاه قضایی معرفی کرده ایم.همچنین اداره حقوقی شهرداری تهران نیز اقدامات حقوقی خود را برای بررسی این پرونده به دادستانی ارایه کرده است.
مدیرکل حقوقی شهرداری تهران  با تاکید بر اینکه  بخشی از گودبرداری غیر اصولی در حال حاضر توسط نیروهای شهرداری تهران پر شده است، گفت: شهروندان آسیب دیده از این گودبرداری از مدیریت شهری پیگیری و جبران خسارات ناشی از این گودبرداری را خواستار هستند و شهرداری پایتخت تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق این شهروندان تهرانی خواهد کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا صیادفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
آقای چمران و قالیباف در سال 1387 با ملغی نمودن اجرای ماده 33 موجبات ورود مالکین فاقد صلاحیت را به عرصه ساخت و ساز باعث گردیدند لذا حذف مهندسان مجری از چرخه ساخت و ساز و بروز این حوادث رابطه مستقیم با هم داشته و دادستانی باید این افراد قانونشکن را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار