محمدهادی حیدرزاده وظیفه حفظ و نگهداری از درختانی که در روز درختکاری کاشته می‌شوند را بر عهده شهرداری تهران دانست و بر اهمیت کاشت گونه‌های سازگار با اقلیم تهران تأکید کرد.
کد خبر: ۱۹۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 09 March 2016
مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: وظیفه حفظ و نگهداری از درختانی که در داخل شهر کاشته می‌شود با شهرداری است.

محمدهادی حیدرزاده در مراسم روز درختکاری در بوستان پردیسان در پاسخ به اینکه سرانجام درختانی که در سال‌های گذشته در این مراسم کاشته شده چه بوده است گفت: همان‌گونه که به درستی اشاره کردید مهم‌تر از کاشت، نگهداری از درختان است. مهم‌ترین اشتباه ما در دهه گذشته بی‌توجهی به نوع گونه‌ای که کاشته می‌شد بود.

وی تأکید کرد: باتوجه به اقلیمی که در تهران داریم و محدودیت‌های منابع آبی که با آن رو به رو هستیم باید گونه‌هایی کاشته شود که سازگار با اقلیم و کمبود منابع آبی تهران باشد. این‌ گونه‌ها مقاوم‌تر هستند و شاید اگر تنها دو سه بار در سال آبیاری بشوند کافی باشد.

حیدرزاده با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما بی‌توجهی به کیفیت فضای سبز بوده است تصریح کرد: تا کنون عمدتا روی کمیت توجه کردیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: اکنون در همه مناطق تهران کلینیک های گل و گیاه در دسترس شهروندان است و رسالت آن‌ها علاوه بر دادن گونه‌ها برای کاشت، دادن مشاوره هم هست. عمده مخاطبان این کلینیک‌ها که آیین‌نامه و استاندارد مشخص دارند و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز به آن‌ها نظارت می‌‌کند، بانوان خانه دار هستند.

وی با اعلام اینکه با همکاری شهرداری منطقه ۲ بالغ بر ۸ هزار درخت در بوستان پردیسان کاشته شد اعلام کرد: امروز از مردم دعوت شده است که برای دریافت و غرس نهال حضور یابند و تا جایی که تقاضا برای دریافت نهال باشد، این آمادگی وجود دارد که توسط شهرداری منطقه ۲ نهال در اختیار مردم قرار گیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار