رئیس ستاد شورایاری شهر تهران توجه به نوسازی بافت فرسوده را یکی از نقاط تاریک شورای شهر تهران از دوره نخست تا چهارم دانست و گفت: از اعضای شورا می خواهم هم اکنون که در آستانه تصویب بودجه 95 هستیم، یک یا دو یا سه درصد از محل دریافت عوارض صدور ساخت و سازها به نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۷۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 02 February 2016
مرتضی طلایی پس از استماع گزارش شورایاران منطقه 10 با تاکید بر اینکه باید بودجه بافت فرسوده در یک حساب مشخص وارد شود تا با هدف گذاری های مشخص شده منجر به کاهش حجم فرسودگی ها شود، تصریح کرد: با وجود آنکه همه از مشکلات ناشی از بافت فرسوده آگاه هستیم، اما هنوز این معضل نقطه تاریک عملکرد شورای شهر تهران است.

وی با بیان اینکه با وجود آنکه همه مشکلات شهر را می دانیم اما اراده جدی برای حل این معضلات نداریم در حالیکه باید به جای بازخوانی پرنده مشکلات راهکارهایی برای خروج از مشکلات بدهیم، ادامه داد: مساله ای که هنوز کماکان در منطقه 10 با آن مواجه هستیم فرسودگی بافت شهری است. گزارش امروز شورایاران منطقه نشان دهنده پاسخ هر چه بیشتر به خواسته های شورا است از همین رو از اعضا انتظار داریم در زمینه خروج از مشکلات، راهکار اعلام کنیم نه بازنمایی مشکلات.

نایب رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای چهارم با ورود به بحث بافت فرسوده و تعیین ردیف بودجه در برنامه و بودجه سال 95 می تواند آغازگر یک رویکرد جدید باشد، افزود: منطقه 10 نسبت به سایر مناطق از سرانه کمی در زمینه های مختلف برخوردار است. از همین رو با توجه به آنکه در آستانه تصویب بودجه هستیم از شورا می خواهم با این رویکرد بیاییم بودجه 95 منطقه 10 را با یک تبصره و حوزه گذاری مشخص افزایش قابل توجهی دهیم.

طلایی در ادامه با اشاره به مسائل اجتماعی و انسانی منطقه 10 خواستار افزایش حداقل 30 درصدی بودجه این منطقه با وجود همه محدودیت ها شد و تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که در مسیر تصویب بودجه 95 مورد غفلت قرار گرفت تصویب بودجه غیرنقدی در دل بودجه نقدی است. تصمیمی که باعث افزایش بدهکاری های شهرداری تهران می شود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه بودجه غیرنقدی پول نیست اما شورا برای شهرداری به ناچار تعهد ایجاد می کند و بعد می گوید چرا شهرداری بدهکاری دارد. خودمان در هوا وعده های پول می دهیم. به طور مثال از شهرداری می خواهیم 10 هزار میلیارد خرید کند بعد می آییم و می گوییم این ملک ها را جابه جا نکنید. از همین رو از شورا می خواهم برای سال 95 در تصویب بودجه 95 تجدیدنظر صورت گیرد.

رئیس ستاد شورایاری شهر تهران خاطرنشان کرد: از اعضای شورا می خواهم بافت فرسوده و نگرش انسانی را در منطقه 10 مدنظر قرار دهیم و از شهردار منطقه نیز به خاطر کار خوبی که زمینه تردد معلولان و نیازمندان انجام داده است تقدیر و تشکر می کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار