مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه برای افزایش مشاکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده بسته های تشویقی ویژه تهیه شده است، گفت: نوسازی بافت های فرسوده در مناطق محروم از بخشودگی صد در صد عوارض برخوردار است.
کد خبر: ۱۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰ 18 March 2015
عباداله فتح اللهی در گفت وگو با ایرنا افزود: به دنبال شتاب بخشیدن به روند نوسازی بافت های فرسوده در شهر تهران هستیم تا دربازده زمانی مشخص مولفه ها و شاخصه های فرسودگی بافت ها را اصلاح کنیم.

فتح اللهی ریز دانگی، نفوذ ناپذیری و عدم استحکام را از مولفه های بافت های فرسوده دانست و افزود: با تدابیری که از سوی شهرداری تهران اتخاذ شده بسته های تشویقی هدفمند با رویکرد افزایش مشارکت مردم در مناطق 22 گانه به ویژه مناطق محروم تهیه شده است.

بنا به اظهار مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران این بسته های تشویقی به تایید شهردار تهران رسیده است و اوایل سال 94 به مناطق 22 گانه ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی تخفیف عوارض، تراکم تشویقی، وام، پارکینگ و هزینه نما را از جمله اهرم های در اختیار شهردار تهران برشمرد و افزود: در بسته های جدید تشویقی تلاش داریم در راستای ارتقای کیفیت نوسازی در 354 محله تهران حرکت کنیم.

فتح اللهی با اشاره به اینکه سیاست ها برای نوسازی بافت های فرسوده در مناطق محروم انبساطی است افزود: براساس طرح تفصیلی تهران در تجمیع بافت های فرسوده متراژ 200 متر مد نظر است.

وی افزود: قطعاتی که در نوسازی بافت های فرسوده در مناطق محروم به 200 متر برسد از امتیازات ویژه از جمله بخشودگی صد در صدی عواض برخوردار می شوند.

فتح اللهی با ابراز امیدواری مبنی بر ایجاد جهش و موج جدید نوسازی در کشور به ویژه شهر تهران گفت: امیدواریم با بسته های حمایتی جدید شاهد استقبال شهروندان تهرانی در روند نوسازی باشیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ابراز امیدواری با پرداخت به موقع وام های نوسازی از سوی دولت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشته و وضعیت بافت های فرسوده و ناپایدار را به شرایط مطلوب برسانیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار