رييس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران همزمان با تشديد آلودگي هواي پايتخت با اعلام اين كه بروز آلودگي هوا در تهران،‌ مشكلی جدي است كه به عنوان يك اپيدمي، همه شهر را فرا گرفته و تمام مردم شهر را رنج مي دهد، گفت: با این وجود، متأسفانه موضوع آلودگي هوا ‌اولويت دولت نيست.
کد خبر: ۱۴۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 20 December 2015
دكتر اقبال شاكري افزود: پرداخت وام براي انتقال خودروهاي توليد شده از انبارهاي خودروسازان به سطح معابر شهري از سوي دولت يازدهم، مؤيد همین نكته است.

وي در خصوص علل افزايش آلودگي هواي تهران، اظهار كرد: بدهي هاي دولت به حمل و نقل عمومي، بلاتكليفي طرح كاهش (ال اي زد) و نافرجامي در جمع آوري خودروهاي فرسوده، از مهم ترين علت هاي تشديد آلوگي هواي  پایتخت محسوب  مي شوند.

دكتر شاكري با انتقاد از عدم تشكيل جلسه كمتيه اضطرار در هفته گذشته و بي مسئوليتي مديران مربوطه، تصريح كرد: هر چند مديريت آلودگي هواي پايتخت،‌ نيازمند برنامه هاي بلند مدت است اما تشکیل جلسه کمیته اضطرار، حداقل كاري بود که آقایان مي توانستند زودتر انجام دهند.

وي با اشاره به لزوم فراهم آوردن تدابير و تمهيداتي در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي به اين منظور كه شهروندان بتوانند از وسايل نقليه عمومي بيشترين استفاده را ببرند، اظهار كرد: همچنين اعمال محدوديت هاي ترافيكي، مشابه آنچه در طرح كاهش (ال اي زد) پيشنهاد شده، مي تواند در كوتاه مدت آلودگي هواي تهران را كاهش دهد.

دكتر شاكري با بيان اين كه باید هر چه زودتر شرايط بحراني موجود از سوي دولت مورد توجه قرار گرفته و مديريت شود، خاطرنشان كرد: منشاء 80 درصد آلودگي هواي پايتخت،‌ منابع متحرک اعم از خودروها و موتور‌سیکلت ها هستند.

رييس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با انتقاد از پرداخت وام به خودروهاي شخصي، خاطرنشان كرد: متأسفانه دولت با پرداخت اين وام، بخش قابل توجهی از 110 هزار دستگاه خودروي جديد را روانه خيابان ها و بزرگراه های پایتخت نمود كه نتيجه آن، چيزي جز افزايش ترافيك معابر و سياه تر شدن آسمان تهران نيست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار