مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران گفت:اجاره غرفه‌های محصولات ارگانیک ۳۰ درصد کمتر از سایر غرف در میادین میوه و تره‌بار است.
کد خبر: ۱۴۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 19 December 2015
رحیمی در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هفته ارگانیک تهران که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری تهران اقدامات چشم گیری در دهه گذشته انجام داده که مهمترین آنها پیشگامی در معرفی محصولات ارگانیک بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری در این راستا در قالب 7 دوره اقدام به برگزاری جشنواره ارگانیک کرده و اقدامات دیگری برای بسترسازی تولید این نوع محصولات انجام داده است. اما اینکه چرا کشت محصولات ارگانیک زیر یک درصد است را شهرداری و شورای شهر نباید پاسخگو باشند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران تصریح کرد: ما بخشی از بازار هستیم و بزرگترین شبکه خُرده فروشی به شمار می‌آییم. بعد از اطلاع رسانی و فراگیر کردن این موضوع و آشنایی مردم با حقوق طبیعی‌شان که استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک است، باید تولید را تقویت کرد.

وی افزود: جشنواره‌های برگزار شده در این زمینه براساس مصوبه شورای شهر تهران بوده است و آرزوی ماست که همه غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار در اختیار محصولات ارگانیک قرار گیرند.

رحیمی تصریح کرد: برای هر میزان محصول ارگانیکی که تولید و به بازار تهران عرضه شود، محل عرضه وجود دارد این درحالی است که اجاره غرفه‌های ارائه محصولات ارگانیک در میادین 30 درصد کمتر از سایر غرف است.

ایجاد 16 شعبه انجمن ارگانیک در کشور

سیدرضا نورانی رییس انجمن ارگانیک ایران نیز با بیان اینکه تا قبل از سال 85 افراد با کلمه ارگانیک آشنا نبودند، گفت: در طول 10 سال گذشته انجمن ارگانیک ایران با فرهنگسازی و حضور در مجامع بین المللی این عنوان را در کشور شاخص کرده است. ایجاد کارگاه‌های آموزشی، راه‌اندای همایش‌های بین المللی‌، جهانی کردن جمهوری اسلامی ایران و موضوعات دیگر باعث شده محصولات ارگانیک ایران در رنکینگ‌های جهانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شناسایی پتانسیل در کشور و ایجاد 16 شعبه ارگانیک در ایران از جمله پیشرفت‌های انجمن ارگانیک به حساب می‌آید، ادامه داد: با ابلاغیه یک ماه اخیر مقام معظم رهبری کار در خصوص محصولات ارگانیک برما واجب شده و دیگر به عنوان یک موضوع مستحب به آن نگاه نمی‌کنیم.

رئیس انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه با افزایش محصولات ارگانیک مراقبت از جنگل‌ها بیشترخواهد شد، ادامه داد: تولید بیشتر محصولات ارگانیک باعث می‌شود زندگی بشر از وضعیت فعلی به حالت بهتری درآید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار