نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هیچکس نمی تواند به شهردار پایتخت اتهام و یا برچسب فساد مالی بزند، گفت: در همین حال کسی نمی تواند منکر صددرصدی تخلف یا خدایی نکرده سوء استفاده های احتمالی مالی شود.
کد خبر: ۱۴۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 14 December 2015
مرتضی طلایی، با بیان اینکه ما نمی خواهیم چشم خود را بر روی واقعیت ها ببندیم، افزود: ممکن است در هر سازمانی افرادی دچار تخلف بشوند و حتما هم باید با آنان برخورد شود اما نکته مهم اینجاست که باید به ساز و کار مناسب برای پیشگیری از تخلف توجه کرده و خلاء های قانونی برای برخورد با تخلفات را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه حاشیه های بسیاری در این ایام که بحث حسابرسی از شهرداری تهران مطرح است ایجاد شده و به ناحق در بعضی موارد حرف هایی زده شد که به نظر بنده بیان آنها در زمانی که کماکان هیچ چیز نهایی نشده درست نبود.

طلایی ادامه داد: باید اعلام کنم که پرچم دار مبارزه با تخلف، فساد اداری و  فساد مالی همه اعضای شورای شهر هستند و اینکه ما بیاییم فضایی را ایجاد کنیم و بگوییم یک عده ای موافق و یک عده ای مخالف حسابرسی ها هستند ظلم به شورای شهر است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید براینکه گردش مالی حدود  20 هزار میلیارد بودجه در شهرداری تهران را نمی توان با یک حسابرسی کوتاه مدت یک ماهه و یا بیست روزه بررسی کرد، خاطرنشان کرد: به نظر بنده در حوزه شهری نیازمند یک دیوان محاسبات اختصاصی هستیم تا در این حوزه حضوری  ثابت و جامع داشته باشد و بتواند در طول دوران فعالیت با همه موضوعات برخورد مناسب صورت دهد. 

وی عنوان کرد: حسابرسی هایی که هم اکنون از سازمان ها و شرکت ها انجام می شود از دوره سوم آغاز شده است و این در حالیست که این شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری یک عمر بسیار طولانی دارند.

طلایی در پایان تاکید کرد: تمام اشکالاتی که در بخش های مالی و مدیریتی از دوره های قبل وجود داشت الان معلوم شده است و در حال حاضر شاهد تلاش برای رفع مشکلات و ایرادات هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار