رئیس سازمان بهزیستی کشور از فروش ساختمان 10 طبقه‌ای این سازمان در خیابان فیاض بخش خبر داد و گفت: در حال رایزنی با شهرداری تهران جهت تهاتر ساختمان بهزیستی هستیم.
کد خبر: ۱۴۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 09 December 2015
انوشیروان محسنی بندپی در آیین تجلیل از معلولان فرهیخته که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از هنرمندان در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور و وزارت کشور تردد آسان معلولان در معابر و اماکن است.

وی تصریح کرد: در همین زمینه تعامل خوبی فی‌مابین سازمان بهزیستی، وزارت کشور و شهرداری‌ها برقرار شده است که امیدواریم شرایطی به وجود آید که معلولان در رفت‌وآمدهایشان با مشکلات کمتری برخورد کنند.

محسنی‌بندپی ادامه داد: در لایحه حمایت از حقوق معلولان نیز تأکید ویژه‌ای بر امر مناسب‌سازی معابر و اماکن شده است که در این زمینه وظایفی نیز برای شهرداری‌ها برشمرده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امیدواریم شرایط مناسبی برای حضور معلولان در عرصه‌های اجتماعی، تحصیلی، علمی، اقتصادی، مهارت آموزشی و ... فراهم شود.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی شهرداری تهران جهت اختصاص اعتبارات ویژه در امر مناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در سال‌های اخیر گام‌های خوبی را در امر مناسب‌سازی برداشت است و اقدام اخیر این نهاد غیردولتی نیز کار ارزشمندی و پسندیده است.

محسنی بندپی ادامه داد: امیدواریم سایر کلانشهرها نیز از شهرداری تهران الگوبرداری نموده و اقداماتی را در راستای مناسب‌سازی معابر و اماکن انجام دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی بهترین استان از جهت مناسب‌سازی معرفی شده است گفت: در تهران نیز مناطق 12 و 8 بهترین شرایط را در امر مناسب‌سازی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دبیر و دبیرخانه شورای مناسب‌سازی در سازمان بهزیستی مستقر است، گفت: بهزیستی اعتباری را بابت مناسب‌سازی در اختیار ندارد اما هر یک از دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظفند در امر مناسب‌سازی کمک کنند.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به فروش ساختمان سازمان بهزیستی کشور در خیابان فیاض‌بخش گفت: این ساختمان قدمتی بالای 50 سال دارد و به همین جهت ما بنا داریم طی مذاکراتی با شهرداری تهران  این ساختمان را تهاتر کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: به زودی جزئیات فروش ساختمان سازمان بهزیستی و خرید ساختمان جدید اعلام خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار