کد خبر: ۱۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷ 13 March 2015
رییس ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران از راه‌اندازی قرارگاه‌های فرهنگی در محلات برای حل مشکلات هر محله خبر داد.

به گزارش ایسنا مرتضی طلایی صبح امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه امروز برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات تهران با برپایی 1800 شعبه اخذ رای در 354 محله از ساعت 9 صبح آغاز شده است، گفت: برای پوشش این انتخابات 25 هزار نفر نیرو به کار گرفته شده است تا این رویداد اجتماعی و مدنی بزرگ به سرانجام برسد.

وی بیان اینکه در هر محله مردم باید 7 نفر را از میان داوطلبان انتخاب کنند، افزود: امیدواریم از ابتدای سال 94 بتوانیم انتخابات درونی این شورایاری‌ها را برپا کنیم و همچنین قرار است در مرحله دوم فرآیند تکمیلی انتخاب مدیران محله نیز انجام شود، به گونه‌ای که 6 نفر از اعضای محل نیز انتخاب می‌شوند.

رییس ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران ادامه داد: با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، یک نفر انتخاب و همچنین دو نفر از مراکز آموزشی محلات، یک نفر از اعضای هیات، یک نفر از اعضای بسیج و یک نفر از کسبه انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه 3 وظیفه برای شورایاران انتخاب شده است، گفت: نیازسنجی و ارتباط با مدیریت شهری یکی از وظایف عمده شورایاران محلات خواهد بود.

طلایی همچنین نظارت بر فعالیت مجموعه مدیریت شهری و همچنین کمک به تعالی محلات را یکی دیگر از وظایف شورایاران عنوان کرد.

رییس ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران با اعلام خبر ایجاد قرارگاه فرهنگی در محلات، با محوریت مساجد گفت: سالانه 100 میلیون تومان برای مدیریت هر محله به آنها تخصیص داده می‌شود که می‌توان شورایاران با ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی در محلات، نسبت به نیازسنجی و رفع مشکلات آن اقدام کنند.

رییس ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران با بیان اینکه ستاد اجرایی شورایاران با الهام گرفتن از تجربیات 3 دوره قبل، تلاش دارد در راستای تدوین آیین‌نامه، شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های جدید ضعف گذشته را جبران کند، بیان کرد: 20 درصد کاندیدای شورایاران محلات را زنان تشکیل دادند و من به شخصه معتقدم بانوان به دلیل قابلیت‌های فراوان در شناخت مشکلات و نیازها می‌توانند نقش عمده‌ای در این انتخابات ایفا کنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار