رییس کمیسیون شهرسای و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی و لزوم تغییر نام شورای پایتخت به شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: متاسفانه برخی اعضای شورا در این موضوع مقداری سیاسی برخورد می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 24 November 2015
محمد سالاری گفت: من از منتقدین نظر ریاست فعلی شورا و تعدادی از اعضا در این موضوع بوده‌ام، اعتقاد دارم این تغییر نام حق مردم ری و شمیرانات است.
 
وی افزود: در حوزه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات یکی است این موضوع برای شورای اسلامی شهر نیز صادق و هنگام انتخاب اعضای شورا و مجلس سر در حوزه‌ها نوشته شده حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات به این ترتیب چرا در سردر شورای شهر نباید ری و شمیرانات داشته باشد؟
 
وی ادامه داد: در این مورد هیچ جواب منطقی از سوی ریاست شورا نشنیده‌ایم؛ بی‌تردید درخواست فرماندار ری بسیار به جا و درست است چراکه نظر رییس مجمع نمایندگان استان تهران، معاون وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران نیز انجام این تغییر نام بوده است.
 
وی تاکید کرد: این بحث استناد قانونی دارد و برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی و تفسیر انجام شده از مصوبه توسط مجلس ، اسم شورای شهر تهران باید به شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تغییر کند، اما متاسفانه ریاست فعلی شورا مخالف هستند و به دلایلی که دارند و برای ما منطقی نیست تا به حال نتوانسته‌ایم این امر را محقق کنیم.
 
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به طرح این موضوع ظرف کمتر از 6 ماه گذشته، گفت: آخرین بار چون شش ماه از این موضوع سپری نشده بود، نتوانستیم بار دیگر در صحن مطرح کنی و طرح رد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار