کارشناس مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات مبنی برممنوعیت عدم عرضه و فروش دخانیات بویژه قلیان در چایخانه و سفره خانه های سنتی سطح شهر ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ 10 March 2015

پیمان کاسب در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه ابلاغ دستورالعمل منع مصرف قلیان در راستای اجرای مقررات ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی است، اظهار داشت: بازرسانی بهداشت محیط این شبکه با حضور در اماکن مصرف قلیان ضمن ابلاغ این دستورالعمل به کسبه، آموزش های لازم و ضروری رعایت بهداشت و خطرات مصرف دخانیات بویژه قلیان را برای کسبه این اماکن ارایه کردند.

وی با اشاره به مضرات قلیان افزود: متاسفانه مصرف قلیان بین مردم به خصوص قشر جوان به شدت رواج پیدا کرده و با توجه به این موضوع که مصرف سیگار نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود، ضرر قلیان بخصوص توتونهای غیراستاندارد و شیمیایی نیز به وفور در بازار یافت می شود به مراتب بیشتر از سیگار است.

کارشناس مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت ری تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط این شبکه با حضور در چایخانه ها، سفره خانه های سنتی و سایر اماکن مصرف دخانیات از کسبه این اماکن تعهد گرفته و آنان را ملزم کردند که طی یک هفته قلیان ها را از مغازه جمع آوری کنند و در صورت بی توجهی این واحدهای صنفی به ابلاغیه ، برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وی گفت: حدود یکصد واحد سفره خانه سنتی و چایخانه مجاز و غیرمجاز در سطح شهرستان ری فعالیت دارند و بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع و در صورت مشاهده به اتاق اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار