معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: هشتمین جشنواره بین المللی برترین‌های پژوهشی و نوآوری و دومین کنفرانس علمی مدیریت شهری (جایزه جهانی تهران) با حضور 35 کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 03 November 2015
فرهادی در نشست خبری بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با اشاره به رشد سریع علم و فناوری در فضای شهری و لزوم مدیریت مبتنی بر دانش در عرصه‌های شهری گفت: اگر منابع به خوبی مدیریت نشوند قطعا دیگران از علم تولید شده استفاده خواهند کرد و آن را مدیریت می کنند.

وی افزود: یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی مدیریت دانش بنیان است بر همین اساس باید توجه ویژه‌ای به مدیریت دانش بنیان داشته باشیم چرا که با تولید علم باید تولید ثروت و یا استفاده از آن علم نیز اتفاق بیفتد. بی تردید یکی از مدل‌هایی که از علم تولید شده می‌توان استفاده کرد تشکیل شرکت‌های دانش بنیان است.

فرهادی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری گفت: سال گذشته 3608 اثر در پنج قالب کتاب چاپ شده، مقاله چاپ شده، پایان نامه دکترا و کارشناسی ارشد، طرح پژوهشی اتمام یافته و پروپوزال‌های پیشنهادی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. امسال نیز تا کنون 2000 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و پیش بینی می‌کنیم تا 30 آبان ماه که آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه است بیش از 4000 اثر به دبیرخانه ارسال شود.

وی ادامه داد: در این دوره نیز آثار در هفت محور شهر و سبک زندگی، جامعه، فرهنگ و ارتباطات شهری، شهر اسلامی ایرانی، محیط زیست و توسعه شهری پایدار، ‌دولت، حاکمیت و اقتصاد شهری، شهرسازی و آمایش فضای شهری و زیر ساخت‌ها و خدمات شهری برگزار خواهد شد.

فرهادی با اشاره به شناسایی، تبادل و ترویج روشهای علمی و تجارب جهانی شهری به عنوان یکی از اهداف برگزاری هشتمین دوره جایزه جهانی تهران گفت: در این دوره تقویت کاربست پژوهش‌های نظری و دستاوردهای علمی و تجارب جهانی شهری، تکریم پدید آورندگان و گسترش مشارکت‌های پژوهشی در ابعاد بین المللی به عنوان اهداف اصلی جشنواره در نظر گرفته شده که امیدواریم این اهداف در آثار برگزیده قابل مشاهده باشد.

وی در خصوص انتخاب آثار برگزیده نیز تاکید کرد: پس از ارسال آثار به دبیرخانه همه آثار توسط داوران داوری خواهند شد و در نهایت 35 برگزیده انتخاب خواهد شد و نهایتا 5 اثر نیز به عنوان جایزه جهانی تهران انتخاب می‌شوند. در حقیقت از هر یک از پنج قالب تعیین شده برای جشنواره هفت اثر برگزیده انتخاب می‌شود و در نهایت پنج اثر به عنوان جایزه جهانی تهران پس از داوری انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز این جشنواره همانند دوره قبل در یکی از دانشگاه‌های پایتخت در آذرماه برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار