معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: علاوه بر ورود یک میلیون خودروی مجاز به محدوده طرح زوج و فرد،‌ حدود 500 هزار خودرو به صورت غیرمجاز وارد محدوده می‌شوند بنابراین با اجرای طرح «کاهش» حجم خودروها در محدوده چند برابر نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 31 October 2015
سیدجعفر تشکری هاشمی در پاسخ به اینکه اگر 10 درصد خودروهای فرسوده از محدوده زوج و فرد حذف و خودروهای انژکتوری وارد محدوده شوند آیا تولید آلودگی‌شان با یکدیگر قابل قیاس نیست؟ اظهار داشت: به طور حتم تولید آلودگی خواهند شد، اما همین حالا که طرح زوج و فرد اجرا می‌شود یعنی نیمی از خودروها روز فرد و نیمی دیگر در روز فرد وارد محدوده می‌شوند؟ دوربین‌های ما خلاف این را ثابت می‌کند.

وی ادامه داد: دوربین‌ها نشان می‌دهد روزانه علاوه بر حدود یک میلیون خودروی مجاز، 400 الی 500 هزار خودرو به صورت غیر مجاز وارد محدوده زوج و فرد می‌شود. این چه طرحی است که 500 هزار خودرو می‌تواند به صورت غیر مجاز وارد محدوده شود؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: آمار مذکور شامل خودروهایی است که از طریق دوربین شناسایی شده‌اند و شامل خودروهایی که ممکن است از برخی روزنه‌ها وارد محدوده شوند، نمی‌شود.بنابراین در عمل طرح زوج یا فردی اتفاق نیفتاد است و درصد محدودی از شهروندان این قانون را رعایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین فکر نکنید با طرح جایگزین زوج و فرد حجم خودروها درمحدوده دو برابر می‌شود؛ ممکن است درصد کمی افزایش یابد ولی یادتان باشد که تفاوت آلودگی هوای یک خورودی انژکتوری و کاربراتوری 20 برابر است. پس طرح کاهش به عدالت و عقلانیت نزدیک‌تر است و برای کاهش حجم ترافیک باید تصمیمات دیگری اخذ کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار