معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با کاهش ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون همچنان در شرایط سالم قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 25 October 2015
محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز سالم است. 

وی گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با سه عدد کاهش درحد مجاز بوده و بر روی عدد 77 قرار گرفت. 

رستگاری با بیان اینکه میزان آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت از 30 به 42 رسیده است گفت: ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 47 به 45کاهش یافته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: ایستگاه های پارک شکوفه و پارک رازی با شاخص اعداد 104 و 103 آلوده ترین نقاط جوی شهرستان تهران در 24 ساعت گذشته بوده است. 

رستگاری گفت: ایستگاه های شهر ری، پاسداران و شهرداری منطقه 15 با شاخص عددی 55 سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند. 

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.


**آسمان استان تهران کمی ابری همراه با غبار محلی است
هواشناسی استان تهران اعلام کرد: آسمان استان تهران امروز و فردا (دوشنبه) کمی ابری و در پاره ای نقاط همراه با غبار محلی پیش بینی می شود.

وی گفت: برای ساعات پایانی فردا افزایش ابر، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.
همچنین دمای هوای استان تهران امروز و فردا نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش می یابد.
بیشنه و کمینه دمای هوای امروز تهران به ترتیب 23 و13 درجه سانتیگراد اعلام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار