مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به اهتزار پرچم حضرت زینب (س) در گنبد آسمان برج میلاد تهران گفت: پیش از این در گنبد آسمان برج میلاد تهران پرچم های حرم حضرت ابوالفضل، حضرت امیرالمومنین (ع) و حرم حضرت امام حسین (ع) به اهتزاز درآمده بود.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 14 October 2015
شریفی با اشاره به برنامه های ماه محرم و صفر گفت: ویژه برنامه خیمه ها و نجواها از دهه سوم محرم مقارن با  21 محرم برگزار می شود.

وی افزود: اجرای نقالی عاشورایی ، شعرخوانی، مداحی و آئین سیاه پوشی فضای برج از دیگر برنامه های ماه محرم است.

شریفی آیین سوگ چامه ها را از دیگر برنامه های خیمه ها و نجواها اعلام کرد و گفت: این آیین شامل اجتماع اصحاب فرهنگ و هنر است که در قالب برپایی خیمه های مختلف از  13 ‌آبان به مدت 10 شب در محوطه برج میلاد تهران برگزار می شود .

مدیرعامل برج میلاد تهران افزود: این خیمه ها شامل خیمه های نقاشی قهوه خانه ای، ساخت پرچم و کتیبه، وسایل و ادوات تعزیه، نذری، اجرای تعزیه و نقالی است.

شریفی برپایی خیمه کودک برای داستان خوانی با موضوع عاشورایی و کارگاه های هنری سفالگری و نقاشی با عنوان محرم و مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.

مدیرعامل برج میلاد تهران، آیین سوگ اقوام ایرانی را از دیگر برنامه های ماه محرم بیان کرد و گفت‌: این آیین ها شامل کرب زنی، کرنا نوازی، دهل نوازی،  فانوس گردانی، دمام و سنج و گهواره خوانی است که در گذرگاه برج میلاد برپا می شود .


پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار