رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به تصمیم روز گذشته مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش شمار اعضای پارلمان شهری از 31 عضو به 21 عضو گفت: این طرح که یک سالی بود، در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح بود، با رای حداکثری به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 06 October 2015
احمد دنیامالی پیش از آغاز یکصد و نود و یکمین جلسه شورا با تاکید بر اینکه به اعتقاد نمایندگان شهرهای مختلف تعداد اعضای شورا در دوره کنونی افزایش چشمگیری داشته و این افزایش بر مشکلات شوراها دامن زده است، تصریح کرد: به اعتقاد من تکثر در شمار اعضای شورا منجر به تقویت رفتار مشارکتی در شهرهای مختلف می شود، اما نمایندگان مجلس نظر متفاوتی دارند.

وی با یادآوری اینکه کاهش شمار اعضای شوراها منجر به کاهش میزان مشارکت پذیری شهروندان نیز می شود و به استقلال شهرها لطمه وارد می کند، ادامه داد: به نظر می رسد این کاهش شمار اعضا نشات گرفته از ضعف روابط شوراها با مجلس است. به طوری که رابطه شوراها با مجلس شورای اسلامی در چند سال اخیر از کیفیت و قدرت لازمه برخوردار نبوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح کاهش تعداد اعضای شورا از 31 نفر به 21 نفر با حداکثر آرا به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به رای های این مصوبه بیندازیم می بینیم که تنها 11 نماینده مخالف این طرح بوده اند. این بدین معنات نمایندگان مجلس به اتفاق نظر موافق این کاهش بوده اند.

دنیامالی با یادآوری اینکه به شخصه به همراه تعداد دیگری از اعضای شورای شهر در جریان روند تصویب این طرح بودم، متذکر شد: میزان تعداد افرادی که به عضویت شورای شهرها درمی آیند، متناسب با تقسیم بندی های کشوری در دوره کنونی ترمیم شده بود و همان طور که شاهد بودیم منجر به افزایش مشارکت های شهروندی شد اما نظر نمایندگان کاهشی بوده است که پیش بینی می شود سبب کاهش مشارکت های شهروندی می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا خاطر نشان کرد: نمی توانیم بگوییم که این مصوبه خوب است یا بد، ضمن آنکه نباید این تصویب را تهدید بدانیم بلکه می توانیم به آن نگاهی داشته باشیم که فرصت سازی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار