رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران با بیان اینکه واردکنندگان و فروشندگان مواد اولیه کالاهای مورد نیاز تولید‌کنندگان را عرضه نمی‌کنند، گفت: در حالی که مشکلی برای تخصیص ارز 4200 تومانی به واردکنندگان مواد اولیه وجود ندارد اما برخی واردکنندگان از عرضه مواد اولیه به بازار خودداری می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 15 May 2018

رسول شجری در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت بازار در روزهای اخیر گفت: پس از تحولات بازار ارز، بازاریان دچار نارضایتی‌هایی شده‌اند،اما این مسائل هیچگاه منجر به تعطیلی بازار نشده و  با یاری خدا هم اجازه نخواهیم داد که چنین اتفاقی بیفتد. 

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران با تاکید بر اینکه دولت باید به صورت واقعی تولید را حمایت کند، گفت: سهل‌انگاری دولت در این زمینه نتایج خوبی ندارد زیرا ممکن است برخی از وضعیت بازار سوء استفاده کنند. 

وی اظهار داشت: از آنجا که بخش‌های مختلف دولتی همواره مسائلی را بیان  می‌کنند  و به آن عمل نمی‌کنند دیگر قول‌های آنها برای کسی اعتباری ندارد. 

شجری با تاکید بر اینکه باید دولت را مجاب کرد تا مسائلی که در خصوص حمایت از تولید مطرح کرده است را عملیاتی کند، گفت: نارضایتی بازاریان از وضعیت اقتصادی شدید است. 

وی با بیان اینکه فروشندگان و واردکنندگان مواد اولیه همکاری لازم را در راستای حمایت از تولید ندارند، گفت: متاسفانه برخی از عرضه  مواد اولیه به تولید‌کنندگان خودداری می‌کنند و یا این مواد را با  با قیمت دلار 7 هزار تومانی می‌فروشند  که منجر به بروز مشکلاتی برای تولید‌کنندگان شده است. 

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران گفت: برخی از این افراد کالاها و مواد اولیه را در انبارهایشان ذخیره کرده‌اند و به بازار عرضه نمی‌کنند. 

شجری با بیان اینکه با افزایش قیمت دلار به 4200 تومان سرمایه تولید‌کنندگان 30 درصد افت کرده است، افزود: در مقابل 30 درصد به سرمایه واردکنندگان و فروشندگان مواد اولیه اضافه شده است که اگر این افراد با  دلار 7 هزار تومان کالاهای خود را به بازار عرضه کنند به مراتب سودهای  بیشتری نصیبشان می‌شود. 

وی با بیان اینکه دولت به تخصیص دلار برای واردات مواد اولیه تاکید کرده است، گفت: مشکلی برای تخصیص دلار 4200 تومانی به واردکنندگان مواد اولیه نیست، اما با این وجود فروشندگان و واردکنندگان همکاری لازم را با بخش تولید نمی‌کنند. 

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران با بیان اینکه امروز پیرامون بررسی مشکلات بازاریان در میان آنان حضور داشته است، گفت: در دیدار با بازاریان بحث‌هایی راجع به فعال شدن تعاونی مطرح شد تا از طریق تعاونی بصورت مستقیم برای تامین مواد اولیه وارداتی ثبت سفارش انجام شود و بخشی از نیاز تولید‌کنندگان تامین شود.

وی افزود: با اتکا به واردکنندگان نمی‌توان در این شرایط مشکلات این بخش را حل کرد و لازم است یک تعاونی که به صورت مستقیم با تولید‌کنندگان این بخش در ارتباط است نیازهای تولید‌کنندگان را تامین کند. 

شجری با انتقاد از اخذ ارزش افزوده گفت: وارد کنندگان مواد اولیه چه تولید‌کننده و یا غیره باید در ابتدا  9 درصد مالیات بر ارزش افزوده  بپردازند که با توجه به شرایط کنونی پرداخت چنین هزینه‌هایی برای تولید‌کنندگان بسیار سخت است. 

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران اظهار داشت: اگر فردی که کالایی را ثبت سفارش می‌دهد تولید کننده باشد، نباید از وی مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود زیرا باید اجازه داد تا مواد اولیه وارد شده  به تولید برسد و در نهایت ارزش افزوده از مصرف‌کننده نهایی دریافت شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار