کد خبر: ۵۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 27 June 2015
معاون خدمات شهری شهردار تهران با تأکید بر اینکه شهرداری هیچ چاه غیرمجازی حفر نکرده است‌، گفت: اگر چاه غیر مجازی سراغ دارند، لیست آن را ارائه دهند.

مجتبی عبداللهی درباره انتشار مجدد اخباری درباره حفر حدود 400 حلقه چاه غیر مجاز توسط شهرداری تهران،‌ اظهار داشت: با گرم شدن هوا و صحبت از کم آبی اخباری از این دست نیز منتشر می‌شود، این در حالی است که شهرداری تهران هیچ چاه غیر مجازی ندارد.

وی با بیان "شهرداری تهران با شرکت آب و فاضلاب همکاری خوبی دارد و هر امکاناتی که خواسته‌اند در اختیارشان قرار داده‌ایم"،‌ ادامه داد: اگر چاه غیرمجازی وجود دارد لیست آن را ارائه دهند؛ همه چاه‌های حفر شده شهرداری تهران با مجوز و پروانه است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان "وجود هرگونه چاه غیر مجاز توسط شهرداری را رد می‌کنم"،‌ تصریح کرد: برای آبیاری فضای سبز نیز تنها از آب خام استفاده می‌شود؛ در کشور مشکل آب نداریم بلکه مشکل شبکه، مدیریت و بهره‌برداری داریم و با توجه به هدر رفتن 25 درصد آب شرب به دلیل فرسودگی شبکه باید فکری به حال این موضوعات کرد.

این در حالی است که تورج فتحی معاون دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست نیز در گفت‌وگویی اعلام کرد: بر مصرف آب در فضاهای سبز نظارتی وجود ندارد و متأسفانه شهرداری‌ها با حفر چاه‌های عمیق غیرمجاز، زیرپای شهرها را بدجوری خالی می‌کنند.

فتحی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که دارم سازمان زیباسازی شهر تهران بیش از 450 حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مختلف شهر حفر کرده و میزان زیادی آب از آب‌های زیرزمینی تهران تحت عنوان آبیاری فضای سبز برداشت می‌کند؛ در حالی که روی این برداشت هیچ گونه نظارتی وجود ندارد و هیچ محاسبه یا کار کارشناسی روی آن صورت نگرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار