کار‌شناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: از خرید نان‌های بدون شناسنامه در سوپرمارکت‌ها پرهیز شود، همچنین لازم است تمامی نان‌هایی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود دارای مجوزهای بهداشتی باشند.
کد خبر: ۴۲۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 08 May 2017
زهره پوراحمد، کار‌شناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: از خرید نان‌های بدون شناسنامه در سوپرمارکت‌ها پرهیز شود که در این خصوص لازم است تمامی نان هایی که در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها عرضه می شود دارای مجوزهای بهداشتی باشند.

وی افزود: در مواردی که محصول دارای مجوزهای بهداشتی از جمله پروانه ساخت از وزارت بهداشت و یا شناسه نظارت بهداشتی کارگاهی باشند و با توجه به اینکه در سازمان غذا و دارو ثبت شده‌اند و فرمولاسیون مشخصی نیز ارائه شده لذا امکان کنترل، پایش محصول و بازرسی توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو وجود دارد.

پوراحمد ادامه داد: نان هایی که بدون مجوزهای بهداشتی لازم تهیه و در سوپرمارکت ها به فروش می رسند محل تهیه آنها مشخص نیست لذا بازرسی، پایش و کنترل محصول از سوی کارشناسان غذا و دارو به عمل نمی آید و در نتیجه احتمال وجود عوامل خطر زای میکروبی مثل کپک و مخمر و همچنین سایر عوامل خطرزا وجود دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: نان ، غیربهداشتی ، میکروب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار