معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: برنامه ریزی لازم برای کشت ۶۰ هزار هکتار محصول کلزا در استان گلستان انجام شده است.
کد خبر: ۲۹۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 09 September 2016
سهراب سهرابی اظهارکرد: برنامه‌ریزی کشت کلزای استان گلستان در سال جاری 60 هزار هکتار برآورد می‌شود که پیش‌بینی می‌شود از این سطح 110 هزار تن کلزا برداشت شود.

وی افزود: تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی با 22 سیاست حمایتی مانند تهیه و تدارک کافی و با کیفیت بذور اصلاح شده کلزا، پرداخت یارانه بذر، کمک های بلاعوض، 50 درصد ارزش دستگاه های خطی کار ریز دانه کار و بخشودگی بخشی از سهم کشاورزان در بیمه محصول کلزا را برای خوداتکایی در تولید روغن و کنجاله در برنامه دارد.

سهرابی تصریح کرد: تهیه و تدارک سموم علف‌کش، حشره‌کش و قارچ‌کش مورد نیاز زراعت کلزا، افزایش قیمت تضمینی و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و دیگر سیاست‌های حمایتی خوداتکایی و  70 درصد روغن و کنجاله است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: کشت کلزا برای سال زراعی 96-95 از مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: کلزا 40‌درصد بیشتر از دیگر دانه‌های روغنی قابلیت روغن تولید می کند و استان گلستان پس از خوزستان دومین تولید کننده دانه روغنی کلزا در کشور است.

سهرابی گفت: میانگین برداشت کلزا در کشور یک هزار و 600 کیلوگرم در هکتار است که با اجرای دانش نوین باید به 2 هزار کیلوگرم در هکتار افزایش یابد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار