مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از راه اندازی 123 پایگاه تابستانی اوقات فراغت در سطح مدارس شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 01 July 2015
 ابوالفضل رفیع در نشست ماهانه مدیران ادارات آموزش های شهروندی مناطق 22گانه شهر تهران افزود: دانش آموزان در این مدارس بر اساس محورهای 18 گانه وظایف شهرداری تهران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، اخلاق و رفتار شهروندی، فنون و مهارت های زندگی، ارتقای روحیه قناعت و ساده زیستی با اصلاح الگوی مصرف و محیط زیست شهری، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی حمایت از مدارس را از اولویت های شهرداری تهران در سال 94 عنوان و گفت: مشارکت شهرداری تهران در مدیریت مدارس هیات امنایی، بهترین فرصت را برای ورود به عرصه نهادینه سازی فرهنگ شهروندی و ارائه آموزش و آگاهی بخشی به کودکان از سنین پایین فراهم کرده است.

رفیع اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح مدیریت مدارس هیات امنایی با همراهی، همدلی و تعامل بین مدیران آموزش های شهروندی و مسوولان آموزش و پرورش مناطق به ارتقای فرهنگ شهروندی در کلانشهر تهران منجر شود.

وی با اشاره به تحصیل حدود 2 میلیون دانش آموز و دانشجو در سطح تهران گفت: کودکان، نوجوانان و جوانان از مخاطبان محوری ما در زمینه آموزش های شهروندی هستند و بناداریم در فصل تابستان اقدامات ویژه ای را برای غنی سازی اوقات فراغت آنان اجرا کنیم.

وی ادامه داد: پایگاه های اوقات فراغت در 30 نقطه شهرتهران برنامه های اجتماعی و فرهنگی را با اولویت طرح آسمان آبی، زمین پاک ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می کنند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به کمپین آسمان آبی، زمین پاک گفت: این کمپین فعالیت هایی با محوریت خط سفید و ساماندهی پسماند تعریف شده که باید تمام ظرفیت های ادارات مختلف فرهنگی و ورزشی برای تبلیغ و نهادینه سازی این طرح در بین شهروندان به کار گرفته شود.

رفیع از شعار آسمان آبی، زمین پاک به عنوان مهمترین اولویت شهرداری تهران در سال 94 یاد کرد و افزود: محوریت اجرای این برنامه با ادارات آموزش های شهروندی مناطق 22گانه است و از این رو باید همه ظرفیت های ادارات، محلات و بخش های مختلف شهرداری مناطق را برای اجرای موفق آن بسیج کنند. 

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم اجرای طرح تبلیغی- آموزشی نسیم بهشت در ایستگاه های تابستانی گفت: در ایستگاه های برپا شده در اماکن عمومی، مبلغین روحانی علاوه بر پاسخگویی به شبهات دینی، در قالب برنامه هایی فعالیت محور به صورت کارگاهی و گروهی برای کودکان و نوجوانان برنامه اجرا می کنند.

در ادامه این نشست شیوه نامه اجرایی اولویت های فعالیت های عمرانی، تجهیزی و برنامه ای حمایت از مدارس در سال 1394 تشریح شد.

هدف از تهیه این شیوه نامه ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه در حمایت از مدارس است تا این فعالیت ها در سطح مناطق بدون چالش اجرا شود.

همچنین مدیران آموزش های شهروندی مناطق 22گانه به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در خصوص نحوه اجرای طرح حمایت از مدارس و تبادل نظر در زمینه برنامه های اجتماعی و فرهنگی پایگاه های تابستانی اوقات فراغت پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار