فرماندار شهرستان قرچک گفت: کمپ های غیر مجاز به دستور استاندار تا آخر سال جمع آوری شوند و در صورت انجام نشدن با خاطیان به شدت برخورد می شود.
کد خبر: ۳۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 23 May 2015
به گزارش مهر علی صادقی در اولین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک اظهار داشت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند تا به وسیله مواد مخدر جوانان این مرز و یوم را منحرف سازند.

فرماندار قرچک افزود: یکی از برنامه های مهم دشمن برای دور کردن ملت ایران از ارزش ها و آرمان های خود، گسترش مواد مخدر است و در این راستا باید زمینه مقابله با این پدیده شوم فراهم شود.

وی فرهنگ سازی برای مقابله با مواد مخدر را بسیار مهم دانست و ادامه داد: امروز مقابله با مواد مخدر نیاز به فرهنگ سازی و آشنایی هر چه بیشتر خانواده ها و جوانان با مضرات این مواد افیونی است.

صادقی برگزار کارگاه های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها و برای خانواده ها را یک امر ضروری عنوان کرد و گفت: باید کارگاه های آموزشی به منظور آشنایی اقشار و طبقات مردم با مضرات مواد مخدر تشکیل شود.

این مسئول یادآور شد: برای مبارزه با مواد مخدر راه های متعددی وجود دارد که فرهنگ سازي و اطلاع رساني از آسيب هاي استفاده از مواد مخدر، شناسایی توزیع کنندگان اصلی و خرده فروشان، اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و تشکیل کارگروه های مواد مخدر از جمله راهکارهای مهم در مبارزه با این پدیده است

وی با اشاره به تشکیل شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: باید برای مبارزه با مواد مخدر کارستادی و منظم انجام شود زیرا اساس کار شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است و باید به صورت ویژه به امر مبارزه با مواد مخدر توجه شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک اظهار داشت: مشکلات عدیده اجتماعی ریشه در معضلات فرهنگی دارد و اعتیاد به مواد مخدر نیز یکی از نتایج معضلات فرهنگی است که باید از آن با برنامه ریزی مناسب پیشگیری کرد.

وی افزود: لازم است اطلاع رسانی و آگاه سازی از عواقب جبران ناپذیر این ماده مخدر به ویژه برای جوانان صورت گیرد و خانواده ها نیز بر رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه در سال گذشته برنامه های مناسبی در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سطح شهرستان صورت گرفت، افزود: تابستان امسال فرصت مناسبی است برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان و بخصوص خانواده ها دربرنامه های اوقات فراغت و تبلیغ مبلغین و روحانیون در مساجد است و می توان از ظرفیت های آموزش و پرورش، دانشگاه ها و شهرداری در این حوزه استفاده کرد.

فرماندار شهرستان قرچک در پایان از برخورد با کمپ های غیر مجاز در سطح شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: کمپ های غیر مجاز به دستور استاندار تا آخر سال جمع آوری شوند و در صورت انجام نشدن با خاطیان به شدت برخورد می شود.

وی بر لزوم استفاده از برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان و تبلیغ مبلغین در مساجد در راستای مقوله آموزش و اطلاع رسانی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سطح جامعه تأکید کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار