عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس از واگذاری 45 هزار واحد مسکونی در فازهای 8 و 11 شهر جدید پردیس تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 12 May 2015
مجتبی عاشوری در حاشیه نشست با رؤسای دستگاه‌های خدمات‌رسان در پردیس در گفت‌وگو با فارس در خصوص این جلسه و مصوبات آن اظهار داشت: در گذشته، جلسات هماهنگ خدمات روبنایی مسکن مهر با محوریت شرکت عمران شهر جدید پردیس برگزار می‌شده است که پس از استقرار فرمانداری شهرستان پردیس، این جلسات توسط فرمانداری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در این جلسه که تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در آن حضور داشتند، موارد، مشکلات و راه‌حل‌های رفع مشکلات مسکن مهر در سایت‌های ابنیه پردیس به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین به تعهدات جلسه قبل رسیدگی و موارد جدید مطرح‌شده نیز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: در این جلسه مقرر شد در فازهای مختلف به ویژه در فاز سه شهر جدید پردیس، شرکت آب و فاضلاب و اداره برق موارد و مشکلات را طی دو هفته آینده رفع کنند تا شرکت عمران شهر جدید پردیس عملیات واگذاری را با سرعت بیشتری مدیریت کند.

عاشوری ادامه داد: مواردی نیز در خصوص فاز هشت پردیس مطرح و با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد تأسیسات زیربنایی در این فاز، مقرر شد شرکت گاز که هنوز به این فاز ورود پیدا نکرده‌، همکاری خود را بیشتر کند و موارد کلی شامل پیگیری و ایجاد پست‌های برق توسط اداره برق انجام شود.

وی افزود: ساخت مصلای بزرگ شهرستان پردیس جزو موارد مطرح‌شده بود که با پیگیری‌ها و مصوبات هیئت مدیره به صورت مستمر توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس در حال انجام بوده و مبلغ 15 میلیارد تومان نیز برای تکمیل این پروژه تخصیص یافته است.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: برای اتمام مصلای شهرستان پردیس با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران در تماس هستیم تا در اسرع وقت کار تغییر و تحول پیمانکار پروژه مصلی انجام شود.

عاشوری در خصوص انتشار خبر تسریع در به اتمام رساندن پروژه‌های آب، برق و فاضلاب مسکن مهر توسط وزارت نیرو اظهار داشت: طبق اساسنامه شرکت عمران و قانون ایجاد شهرهای جدید، دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله وزارت نیرو و وزارت نفت موظف هستند زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای پروژه مسکن مهر را ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: طبق تصمیماتی که در دولت گذشته گرفته شده، شرکت عمران بنا بر دلایلی خاص، افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها را پذیرفته بوده که بخشی از این تأسیسات را اجرایی کند و تحویل دهد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در راستای احترام به تصمیمات گرفته شده، به تعهدات خود پایبند هستیم؛ اما کمک مضاعف وزارت نیرو و وزارت نفت را خواستاریم تا هرچه سریع‌تر بتوانیم تأسیسات زیربنایی را هم ایجاد کنیم و این تأسیسات پیشرفت مناسب و برابری را در مقایسه با ساخت مسکن مهر داشته باشد.

عاشوری در خصوص ماده پنج قانون ایجاد شهرهای جدید و ملزم به دانستن دستگاه‌های خدمات‌رسان در تخصیص اعتبار برای ساخت زیربناها و هزینه‌ای که شرکت عمران برای تأمین زیربناها داشته است، گفت: این اقدامات باید توسط دستگاه‌های متولی انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر با تدابیری که مقام عالی وزارت اندیشیده‌ و با دستوراتی که مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور داده‌ است، جلسات مستمری را با بانک مسکن برای تأمین اعتبار از طریق تهاتر و فروش املاک و زمین‌های شرکت عمران شهر جدید پردیس داشته‌ایم.

وی بیان کرد: این نیز جزئی از قوانین تصویب‌شده هیئت دولت است و آن را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم از این طریق منابع مالی لازم را اخذ کنیم تا بار سنگین ایجاد تأسیسات بر روی دوش مردم نیفتد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: بر اساس تصمیمات این جلسه و در صورت همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسانی مانند آب و گاز و انجام تعهداتی که در این جلسه داشتند، در برنامه ما تا پایان سال حدود 20 هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود.

عاشوری گفت: این تعداد واحد مسکونی در فاز هشت شهر پردیس با قابلیت افتتاح در چند ماه آینده است که واگذار خواهیم کرد؛ همچنین در صورت انجام تعهدات دستگاه‌ها در فاز 11 نیز حدود 25 هزار واحد آماده واگذاری را نیز طی همین مدت زمان تحویل خواهیم داد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار