‌رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران در حال تبدیل به قدرتی فرامنطقه‌ای است و 80 درصد مسیر را پیموده است.
کد خبر: ۳۱۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 16 October 2016
سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، ‏در همایش«اقتصاد مقاومتی و جایگاه قدرت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» که در آمفی‌تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان و با حضور اساتید دانشگاه‌های استان قزوین برگزار شد، بابیان اینکه بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی، ما را محیای استفاده درست از توانمندی‌های کشور و جلوگیری از انحراف در بدنه انقلاب می‌کند. 

وی افزود: پیشینه عظیم تاریخی و تمدن ساز ایران در کنار ظرفیت‌های بالقوه در راستای حفظ استقلال از دلایلی است که باید ایران اسلامی به قدرتی بین‌المللی در جهان تبدیل شود. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه امروز منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد بعد از فروپاشی شوروی و پیروزی انقلاب اسلامی به کانون سیاست جهانی تبدیل‌شده است گفت: دولت‌مردان آمریکا در پی سلطه بر منطقه استراتژیکی خاورمیانه هستند تا قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را در جهان حفظ کنند. 

وی از رویاروی 2 قدرت ایران اسلامی و آمریکا در عصر حاضر خبر داد و افزود: انقلاب اسلامی دارای ظرفیت‌های عظیمی است که باید آن را شناخت و سپس با تکیه‌بر این توانمندی  ظرفیت به سمت جلو حرکت کرد. 

صلاحی با اشاره به ظرفیت‌های ایران تصریح کرد: از نظر راهبردی، کشوری نمی‌تواند بدون تسلط بر ایران در منطقه مسلط شود؛ همچنین منابع عظیم انسانی، منابع طبیعی و معدنی از دیگر ظرفیت‌های ایران است. 

وی ادامه داد: ایران علاوه بر این ظرفیت‌ها دارای توانمندی‌های خاصی است که به‌واسطه پیروزی انقلاب اسلامی به دست آورد که ازجمله آن می‌توان به تکیه بر نظریه مردم‌سالاری دینی در مدیریت و اداره جامعه، ظرفیت قدرت ساز عظیم رهبری واحد و جامع و انسجام و وحدت همچنین بازیابی هویت و شکل‌گیری هویت اسلامی در منطقه اشاره کرد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به نقش مهم و ارزشمند رهبری در انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب در جای‌جای انقلاب اسلامی نمود خود را نشان می‌دهد که ازجمله آن می‌توان به اشغال عراق توسط آمریکا که از بزرگ‌ترین تهدیدات علیه ایران بود اشاره کرد که باتدبیر ایشان به بزرگ‌ترین فرصت و کشور عراق به یکی از نزدیک‌ترین دوستان ایران در حال حاضر تبدیل‌شده است. 

صلاحی با تأکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی در همسایگی اروپا قرار دارد گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در حال تبدیل به قدرتی فرا منطقه‌ای است و 80 درصد مسیر را پیموده است. 

وی با اشاره به لزوم توجه جدی مسئولان به اقتصاد مقاومتی گفت: امروز اقتصاد ایران در جایگاه 18 جهان قرار دارد که باید این رتبه تک‌رقمی شود چراکه درنتیجه آن پله‌های قدرتمند شدن در جهان را یکی پیس از دیگری طی خواهیم کرد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تأکید کرد: ما هیچ راهی  جز 2 راه پیش رو نداریم یا باید تسلیم قدرت‌های جهان شویم و یا به قدرتی بین‌المللی در جهان تبدیل شویم و در این میان راه سوم و میان بری وجود ندارد. 

وی ادامه داد: تسلیم شدن در برابر آمریکا، غرب و قدرت‌های استکباری باعزت ایرانی و اسلامی ما ساز کار نیست و بیش از 250 هزار شهید برای حفظ عزت و قدرت ایران تقدیم شده است تا استقلال و امنیت کشور حفظ شود. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در پایان خاطرنشان کرد: طبق آنچه آینده‌پژوهان و کارشناسان جهان طی بررسی‌های دقیق خود به این دست‌یافته‌اند ایران در 20 سال آینده از قدرت‌های بین‌المللی تأثیرگذار در جهان تبدیل خواهد شد که برای تحقق آن باید همت مسئولان و همراهی جامعه در کنار هم ایجاد شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار