عضو گروه پژوهشی کيفيت زندگی مبتلايان به سرطان پژوهشکده سرطان پستان با تاکید بر اهمیت ورزش منظم در کاهش درد مفصلی مبتلایان به سرطان پستان گفت: ورزش منظم موجب کاهش 30 درصدی دردهای مفصلی در این بیماران می شود.
کد خبر: ۲۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 25 April 2015
نسيم خسروی در گفت و گو با  ایسنا با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص اثرات ورزش منظم  در کاهش 30 درصدی درد مفصلی مبتلایان به سرطان پستان که تحت درمان با «مهارکننده های آروماتاز» قرار گرفته اند گفت: «مهارکننده های آروماتاز» مانند لتروزول جزء دسته داروهايی هستند که در زنان مبتلا به سرطان پستان که يائسه و دارای گيرنده های هورمونی هستند، تحويز می شوند. از عوارض جانبی مهم مصرف اين داروها، درد مفصلی يا آرترالژی است که اغلب آنقدر شديد است که بيمار قادر به تحمل دارو نيست و درمان قطع می شود.

وی ادامه داد: براساس نتيجه اين مطالعه يکی از روش های موثر و ايمن برای کاهش اين درد آزار دهنده ورزش منظم است.

اين دانشجوی دکترای فيزيولوژی ورزشی در ادامه تصريح کرد: ورزش منظم در اين افراد علاوه بر کاهش درد مفصلی ناشی از دارو باعث بهبود وضعيت قلبی و تنفسی، افزايش قدرت عضلات بالاتنه، پايين تنه و کاهش وزن می شود که تمامی اين موارد در بهبود کيفيت زندگی بيماران و افزايش بقای آنها نقش مهمی دارد.

گفتنی است؛ این موضوع در ژورنال کلاب گروه های پژوهشی پژوهشکده سرطان پستان مطرح شد. این برنامه هر هفته چهارشنبه از ساعت 8.30 تا 9.30 در ساختمان شماره يک پژوهشکده واقع در ميدان ونک- نبش گاندی جنوبی – پلاک 146 برگزار می شود و شرکت برای عموم محقفان و علاقمندان آزاد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار