شهردار دماوند از تهیه و تصویب نهایی طرح تفصیلی شهر دماوند خبر داد و گفت: اجرای این طرح در برنامه ریزی و مدیریت شهری منطقه نقش مهمی ایفا می کند.
کد خبر: ۲۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 22 April 2015
عباس صفری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت طرح تفصیلی در افق دید شهری افزود: طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، مشخص کردن نوع کاربری زمین و موقعیت و مساحت دقیق آن، وضعیت دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و روند رو به رشد توسعه شهر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را مشخص می کند.

شهردار دماوند به روند تصویب طرح تفصیلی این شهر اشاره کرد و گفت: طرح جامع شهر دماوند از سال 90 ابلاغ شد که بر همین اساس لازم بود بلافاصله نسبت به تهیه طرح تفصیلی اقدام شود.

وی با بیان اینکه سازمان مسکن و شهرسازی بعنوان متولی امر نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کرده افزود: درسال های اخیر اقدام لازم نسبت به تهیه و بازنگری طرح توسط مشاور صورت گرفت که بعد از گذشت چهار سال، در کمیسیون ماده پنج استان بررسی و به تصویب نهایی رسید.

صفری با بیان اینکه افق طرح تفصیلی پنج تا 10 سال است، طرح تفصیلی شهر دماوند را 10 ساله اعلام کرد و افزود: با توجه به ابلاغ طرح تفصیلی از ابتدای سال جاری، شهرداری موظف است علاوه بر اطلاع رسانی به کلیه شهروندان برای کسب اطلاعات کافی از نحوه استفاده از اراضی شخصی، نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

وی به رویکرد طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: این طرح در چند حوزه تقسیم شده که یکی از این حوزه ها، حفظ باغات و اراضی کشاورزی است و البته رویکرد غالب طرح به این سمت سوق داده شده است.

شهردار دماوند افزود: توجه به رویکرد گردشگری به جهت وجود مکان های توریستی و تاریخی در بافت قدیم شهر دماوند و نیز توجه به افزایش تراکم جمعیت در مناطق جنوبی شهر از دیگر موضوعات مورد توجه در این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته حجم تراکم مسکونی شهر دماوند 120 درصد بود ولی به لحاظ رشد جمعیت و تقاضای شهروندان در ساخت مسکن، مناطقی که بعنوان تامین سرانه مسکونی شهر در نظر گرفته شده، در طرح تفصیلی جدید از تراکم متوسط به زیاد یعنی به 180 درصد رشد یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار