یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مواد قندی در کودکان مبتلا به بیش فعالی باید بسیار محدود شود.
کد خبر: ۲۶۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 20 July 2016
سید مرتضی صفوی  با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از اختلال بیش فعالی، برقراری نظم و قانون در زندگی روزمره کودک است، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در درمان اختلال بیش فعالی تشخیص به موقع آن است.

 این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه به والدین دارای کودکان مبتلا به بیش‌فعالی توصیه می‌شود ضمن استفاده از دارو درمانی به تغذیه این کودکان نیز توجه کنند، ادامه داد: برای نمونه مصرف مواد قندی مانند قند، شکر، مربا، شربت، نوشابه، پولک، آبنات، شکلات و شیرینی در این کودکان باید بسیار محدود شود.

صفوی خاطر نشان کرد: همچنین کافیئن موجود در قهوه، شکلات و نوشابه‌های سیاه باید از هرم غذایی کودکان بیش فعال حذف شود، زیرا بیش فعالی را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه کودکان بیش فعال باید از مواد غذایی آرام بخش استفاده کنند، ادامه داد: مواد عذایی آرام بخش برای نمونه در سبزیجات ریحان، در لبنیات ماست و هم چنین شامل استفاده از خوراک‌های دریایی یافت می‌شود و مصرف این دسته مواد غذایی منجر به آرام بخشی در کودکان می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: بیش فعالی بیشتر در دوران کودکی رخ می‌دهد و بیش فعالی در بزرگسالان نادر است.

صفوی با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی در کودکان اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه است، افزود: این اختلال در پسران سه برابر دختران است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار