مهدی کیایی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر هزینه اقامت روزانه یک و نیم میلیون تومانی نمایندگان، ضمن تکذیب آن گفت: اقامت نمایندگان عمدتا در مهمانسرای خانه معلم و فرهنگیان و هتل‌های معمولی شهر بوده که هزینه روزانه آن حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۲۴۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 19 June 2016
مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه، 30 خردادماه) در جمع خبرنگاران پارلمانی در واکنش به انعکاس خبری که روز گذشته از برخی رسانه‌های داخلی و خارجی مبنی بر نحوه اقامت نمایندگان مجلس در تهران منتشر شد، گفت: در این خبر آمده بود نمایندگان مجلس در هتل استقلال و سایر هتل های مجلل اقامت دارند که هزینه آن نیز به ازای هر شب یک میلیون و 500 هزار تومان ذکر شده بود.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تکذیب اصل خبر عنوان کرد: هیچ کدام از نمایندگان مجلس تاکنون در این هتل و هیچ هتل مشابهی اقامت نداشته اند .

وی عنوان کرد از مدتها قبل ، ستاد استقبال از نمایندگان و برگزاری مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس به ریاست معاون محترم اجرایی تشکیل شدو تمهیدات لازم برای برگزاری شکوهمند مراسم افتتاحیه و اسکان نمایندگان ملت و سایر موضوعات مرتبط با منتخبین مردم و شروع به کار مجلس جدید به دقت و با استفاده از تجارب گذشته، مورد بررسی و اقدام قرار گرفت.

کیایی تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش اغلب نمایندگان در مهمانسرای فرهنگیان و خانه معلم اسکان داده شدند و برای برخی دیگر نیز در هتل های متوسط و معمولی که عمدتا در نقاط مرکزی شهر قرار دارد ، شرایط اقامت تمهید شدو بر این اساس، هزینه ها تقریبا یک دهم هزینه ای است که در رسانه ها ذکر شده و حدود 150 تا حداکثر حدود 200 هزار تومان به ازای هر شب است.

وی ادامه داد: جا دارد تشکر و سپاس و گلایه‌ای داشته باشم؛ اینکه رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی به موضوعات این چنینی حساس و پیگیر مسائل هستند خوب است ، اما گلایه ام این است که رسانه ها می توانستند پیش از انعکاس این خبر نادرست، صحت و سقم نحوه اقامت نمایندگان در تهران را از مسئولان اجرایی مجلس جویا شده و یا حتی به هتل های مذکور مراجعه کرده و خبر دقیق را منتشر کنند.

کیایی در ادامه با بیان اینکه روز گذشته این خبر اشتباه به سرعت در رسانه های داخلی و خارجی و صداوسیما منعکس شد گفت: در روزهایی که موضوع حقوق های نجومی برخی مدیران به درستی از سوی رسانه ها پیگیری می شود و ذهن مردم را مکدر ساخته ، خبر نادرست هزینه های گزاف برای اسکان نمایندگان ملت باعث تشویش اذهان عمومی است که باید از این نحوه اطلاع رسانی غیر دقیق پرهیز شود.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس تمام تلاش خود را کرده است تا این دقت را داشته باشد که با حداقل هزینه ها و بدون ریخت و پاش و با جلوگیری از اسراف و با حداکثر حساسیت در اینگونه موارد ، اقامت نمایندگان در تهران انجام شود و همچنین تمهیداتی در نظر گرفته شده تا موضوع اسکان دایم نمایندگان هرچه سریع تر صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار