شهردار پاکدشت:
تابناک تهران - اهالی پایتخت کمتر در جریان ظرفیت ها و توانمندی های شهرهای اطرافشان می شوند. به همین دلیل شاید خیلی از تهرانی ها ندانند که بیخ گوششان یکی از اصلی ترین مراکز پرورش گل و گیاه کشور وجود دارد.
کد خبر: ۲۲۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 30 April 2016

شاید خیلی ها ندانند اما محلات تنها عرضه کننده گل کشور نیست بلکه جایی اطراف پایتخت شهری وجود دارد به نام پاکدشت که دست کمی از محلات ندارد. 

آمارها می گویند شهرستان پاکدشت با تولید سالانه850 میلیون گل شاخه بریده و تولید بیش از60 درصد گل کشور، قلب تپنده این صنعت خوشرنگ و بو است .اکنون بیش از 740 هکتار گلخانه مدرن نیمه سنتی و سنتی در پاکدشت در حال فعالیت است که گل هایی چون آنتوریوم، ژربرا، رز، میخک، استرومربا، استرلیتزیا ، لیسیانتوس، مریم و گلایول را روانه بازار داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و برخی کشورهای اروپایی می کند.

داريوش پازوكي شهردار پاکدشت درباره اینکه چقدر تمرکز مدیران شهری بر استفاده از این پتانسیل است می گوید: «قطعا همه ما متوجه اهمیتی که این ظرفیت دارد هستیم و می دانیم که استفاده از پانسیل های بومی چقدر می تواند به رشد منطقه کمک کند اما به هرحال کمبودهایی هم در این زمینه وجود دارد.»

او ادامه می دهد: «صنعت پرورش گل و گیاه در پاکدشت واقعا جای کار زیادی دارد. مهم تر از همه اینکه برای تعداد زیادی از جوانان منطقه ایجاد اشتغال کرده است. همانطور که می دانید در بسیاری از شهرستان ها اصلی ترین مشکل مردم نبود اشتغال و بیکاری ست و می توان با شناخت پتانسیل های مناطق مختلف این معضل را برطرف کرد اما این کار نیاز به سرمایه گذاری و نظارت بیشتری دارد.»

پازوکی اعتقاد دارد که با وجود خصوصی بودن اغلب مراکز پرورش گل و گیاه باز هم نیاز به حضور تاثیرگذار مسئولان شهری وجود دارد. او می گوید: «وقتی بسترهای فعالیت بخش های خصوصی آماده نباید آنها هم رغبت کمتری برای توسعه کارشان نشان می دهند اما اگر ما شرایط را برای این کار فراهم کنیم می توانیم آنها را به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کنیم. در حال حاضر بسیاری از افراد اصلا نمی دانند که منطقه پاکدشت چنین ظرفیتی دارد. ما باید برند سازی کنیم. در حال حاضر تمام تلاشمان را برای بهره برداری از این ظرفیت می کنیم اما نیاز به همکاری بیشتر نهادهای مختلف داریم.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار