استاندار تهران گفت: طرح توانمند سازی زنان که به صورت آزمایشی در شهرستان ری به مرحله اجرا در آمده است روند خوبی در جهت توسعه توانمندی های زنان دارد و می تواند الگویی کشوری باشد.
کد خبر: ۲۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 12 April 2015
سید حسین هاشمی در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح توانمند سازی زنان در استان تهران از سال گذشته به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت و شهرستان ری به عنوان پایلوت اجرای این طرح تعیین شد.

وی با اشاره به گام های خوبی که در قالب این طرح برای ارتقای توانمندی های زنان برداشته شده تصریح کرد: می توان با کسب نتایج آن در استان تهران طرح را در کل کشور به مرحله اجرا درآورد.

هاشمی توجه به توانمندسازی و تحرک زنان در استان تهران را از برنامه های اولویت دار دانست و تاکید کرد: زنان که بخش بزرگی از جامعه هستند باید از تحرک و توانایی های خوبی برخوردار باشند.

استاندار تهران گفت: توجه به زنان سرپرست خانوار که تعدادشان در استان تهران افزایش محسوسی یافته است نیز جزو برنامه های اولویت دار در سال جاری است.

وی از هماهنگی استانداری تهران با معاونت امورزنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت کشور در راستای فعالیت های توان بخشی زنان خبر داد و تصریح کرد: امید واریم بتوانیم گام های مثبتی در زمینه توانمند سازی زنان استان برداریم.

هاشمی گفت: گام های موثری در رابطه با سایر مسایل حوزه زنان ازجمله مسایل فرهنگی و آموزشی در سال 93 برداشته شده که در مقایسه با گذشته روند مثبتی بوده است.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه توجه به حوزه زنان در دولت یازدهم جزو سیاست های اصلی است گفت: امید واریم با تدوین برنامه های دقیق بتوانیم پاسخگوی بخشی از نیازهای این قشر گسترده جامعه در استان تهران باشیم.

شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده پیش از این با اشاره به این که سیاست کلی دولت یازدهم تقویت جایگاه زن در نهاد خانواده وجامعه است تاکید کرده بود، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان یکی از مهمترین اولویت های این دولت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار