نخستین دوره جشنواره موسیقی معاصر تهران با حضور هنرمندانی از ایران و هفت كشور در فاصله سوم تا دهم اردیبهشت، آثاری از آهنگ‌سازان ایرانی و خارجی را در خانه هنرمندان، تالار وحدت، موزه هنرهای معاصر و بنیاد لاجوردی برای علاقه‌‌مندان اجرا خواهند كرد.
کد خبر: ۲۱۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 19 April 2016
احسان تارخ مدیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی معاصر تهران درباره چگونگی برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره برخلاف جشنواره‌های دیگر بخش بین‌الملل از بخش داخلی جدا نیست و در مدت برگزاری جشنواره 150 هنرمند از ایران و خارج از ایران به شكل تعاملی در كنار یكدیگر هم اثرهای آهنگ‌سازان ایرانی و هم اثرهای آهنگ‌سازان غیرایرانی را اجرا خواهند كرد. 

وی درباره تبلیغات صورت گرفته برای جشنواره نیز گفت: از آغاز هفته جاری كه مجوزها را دریافت كرده‌ایم، كارهای تبلیغاتی را نیز آغاز كرده‌ایم. سایت تیوال هم اطلاع‌رسانی جشنواره را به عهده دارد و هم بلیت‌های جشنواره را به فروش می‌رساند.

وی همچنین گفت: برای این كه عموم دانشجویان و هنرمندان بتوانند از این اجراها بهره‌مند باشند، بلیت‌های تالار رودكی را با قیمت 30 و 40 هزار تومان عرضه كرده‌ایم كه البته دانشجویان موسیقی می‌توانند بلیت‌ها را با 50 درصد تخفیف تهیه كنند.

مدیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی معاصر تهران درباره اجراها و برنامه‌های این جشنواره نیز توضیح داد: سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه سخنرانی‌ها و نشست‌های تخصصی جشنواره در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و بعدازظهر همان روزها از ساعت 4 تا 8 بعدازظهر در بنیاد لاجوردی اجراهای صحنه‌ای خواهیم داشت.

وی افزود: از ساعت 12:30 تا ساعت 16:30 هر روز در محوطه موزه هنرهای معاصر به فاصله یك ساعت از هم اجراهایی برگزار می‌شود و هر روز در دو سانس 17:30 و 21 اجراهای صحنه‌ای تالار رودكی را خواهیم داشت. 

تارخ درباره زمان هر اجرا گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تصمیم بر این شده است كه مدت زمان هر اجرا بین 30 تا 45 دقیقه باشد تا هم بتوان اجراهای بیشتری را برگزار كرد و هم طولانی‌بودن مدت زمان اجراها خستگی مخاطبان را در پی نداشته باشد.

وی توضیح داد: سخنرانی‌ها و اجراهای خانه هنرمندان و موزه هنرهای معاصر برای عموم مردم آزاد است. همچنین اركستر ثابت جشنواره، اركستر میلتر است كه سرپرستی آن را نوید گوهری به عهده دارد و بنده نیز مدیر اجرایی آن هستم.

** هفت كشور در جشنواره موسیقی معاصر تهران

حسین سروی مشاور امور بین‌الملل و نظارت راهبردی جشنواره موسیقی معاصر تهران نیز درباره برگزاری این جشنواره توضیح داد.

وی گفت: از آغاز برنامه‌ریزی‌ها قرار ما بر این بوده كه گروه‌ها و نوازنده‌های بین‌المللی حاضر در جشنواره اثرهای آهنگسازان ایرانی و غیر ایرانی را با هم اجرا كنند.

دیگر هدف مهم جشنواره حضور جوانان و پیشكسوتان عرصه موسیقی در كنار یكدیگر بوده است. ما همچنین به‌دنبال این بوده‌ایم كه یك پیوست پژوهشی و علمی پشتوانه جشنواره باشد، از این‌رو اقدام به برگزاری 20 سخنرانی در حوزه موسیقی معاصر كرده‌ایم كه این سخنرانی‌ها در محل خانه هنرمندان برگزار می‌شود. سخنرانانی از كشورهای گرجستان، هلند و لهستان در خانه هنرمندان صحبت خواهند كرد.

وی درباره هنرمندان خارجی حاضر در جشنواره نیز گفت: با همكاری موسسه موسیقی نوین اسپكترو در لهستان گروه‌هایی از كشورهای هلند، لهستان،‌ سوئیس، نروژ، گرجستان، رومانی و سوئد در این جشنواره حضور خواهند داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار