رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به حضور 15 وزارتخانه و دستگاه مختلف در امر مبارزه با اعتياد گفت: در اين زمينه هرسازمان براساس سليقه خود عمل مي كند.
کد خبر: ۲۱۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 16 April 2016
عبدالمقيم ناصحي روز شنبه در همايش اشتغال و توسعه كارآفريني بهبوديافتگان اعتياد و خانواده آن ها كه در استانداري تهران برگزار شد افزود: در صورت مديريت يكپارچه بودجه، نيروي انساني و... در مبارزه با اعتياد بدون شك نتيجه بهتري حاصل مي شود. 

وي به تلاش شوراي اسلامي شهر تهران در اين زمينه اشاره و اظهار كرد: در شورا طرح ها و لوايح خوبي در راستاي حمايت ها از سمن ها(سازمان هاي مردم نهاد) براي مقابله با پديده شوم اعتياد تصويب شده است. 

ناصحي با تاكيد بر اينكه شهرداري تهران موظف است با تمام توان خود در اين راستا بكوشد يادآور شد: 14 مركز بهاران امروز در زمينه مهارت و حرفه آموزي به بهبوديافتگان از اعتياد در تهران فعال هستند. 

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه بهبوديافتگان اعتياد با ميل باطني خود در مراكز بهاران حضور مي يابند تصريح كرد: اين افراد اگر اين مراكز را ترك كنند دوباره گرفتار اعتياد مي شوند و بايد با اتخاذ تدبيري افراد سم زدايي شده را در مراكز بهاران ماندگار كرد. 

وي با تاكيد بر اينكه در گذشته به فرد معتاد به عنوان يك مجرم و متهم نگاه مي شد اظهار كرد: بايد به اعتياد به عنوان يك بيماري نگريسته شود و به داد معتاد به عنوان يك بيمار رسيد كه امروز تا حدودي اين نگاه غالب شده است. 

ناصحي با اشاره به فرموده امام خميني(ره) مبني بر اينكه نجات فرد معتاد، نجات جامعه است خاطرنشان كرد: اكنون اعتياد از جمله مهمترين آسيب هاي اجتماعي است كه از سوغات هاي وارداتي به كشور محسوب مي شود. 

وي با اشاره به اينكه پديده اعتياد به طور عمده جوانان به عنوان سرمايه هاي كشور را درگيركرده است اظهار كرد: اعتياد بنيان خانواده را از بين مي برد و فرد معتاد توان اداره زندگي خود را ندارد. 

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه اعتياد چهره شهر را زشت كرده تصريح كرد: بايد براي حل اين موضوع و رفع آن چاره انديشي كنيم. 

ناصحي گسترش طلاق را از جمله نتايج اصلي اعتياد دانست و گفت: غالب اين طلاق ها ناشي از اعتياد جوانان معتاد است كه بسيار نگران كننده مي باشد. 

همايش اشتغال و توسعه كارآفريني بهبوديافتگان اعتياد و خانواده آنها صبح امروز با حضور معاون سياسي، اجتماعي استاندار و جمعي از مسئولان در سالن اجتماعات استانداري تهران برگزار شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار