تابش در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- روزهای پایانی مجلس نهم همراه با بررسی بودجه سال 95 است. عباسعلی منصوری آرانی به تابناک می گوید: مجبوریم سه شیفت در مجلس کار کنیم تا بودجه به موقع تصویب شود. لایحه بودجه 95 و لایحه برنامه ششم توسعه هرچند در هیاهوی انتخاباتی مجلس گم شد. شاید این بودجه از سال های قبل سیاسی تر بسته شود.
کد خبر: ۲۱۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 11 April 2016
بودجه امسال دیر به مجلس رفت. طبق قانون باید 15 آذرماه به مجلس ارائه می شد اما نشد و حسن روحانی همان فردای اجرایی‌شدن برجام یعنی در 27 دی ماه با دو لایحه به مجلس رفت.

لایحه بودجه 95 و برنامه ششم و همان‌جا هم در دلیل تاخیر بودجه گفت:عملکرد دولت در دو سال گذشته نشان داده که دولت یازدهم هم به دلیل شأن و منزلت والایی که برای مجلس قائل است و هم به دلیل اینکه تقدیم به موقع لایحه بودجه را نشانه‌ای معنادار از پایبندی دولت به انضباط مالی می‌داند همواره مقید بود که لایحه بودجه به موقع تقدیم مجلس شود. اما همانطور که می‌دانید زمان ارائه لایحه با زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تقارن پیدا کرد و دولت به لحاظ انعکاس خارجی و حساسیت بین‌المللی در این موضوع صلاح نمی‌دید که لایحه بودجه را براساس فرض رفع تحریم‌ها که تدوین کرده بود پیش از عملی‌شدن رفع‌تحریم‌ها به مجلس ارائه کند. البته اگر هم می‌خواست بودجه را بر مبنای فرض عدم رفع تحریم، تدوین و تقدیم مجلس کند چون پیش‌بینی این بود که تحریم‌ها رفع خواهد شد؛ بنابراین کاری مناسب نمی‌بود که ما برخلاف اعتقادمان لایحه‌ای بر مبنای ادامه تحریم‌ها تقدیم مجلس کنیم و این دلیل تاخیر ما در ارایه لایحه بودجه در امسال بود.

همچنان سایه انتخابات بر سر بودجه سنگینی می کند تا محمدرضا تابش عضو کمیسیون بودجه مجلس در گفت و گو با تابناک بگوید: محیط بررسی بودجه 95 به دلیل سال آخر و روزهای پایانی مجلس نهم وهمچنین به دلیل هم زمانی با دور دوم انتخابات فضای سردی ست و پیشنهاد دهندگان نیز بر پیشنهادهای خود علی رغم این که رای هم نمی آورد اصرار دارند، از این جهت احتمال طولانی شدن بی دلیل بررسی بودجه وجود دارد.

وی در ادامه افزود: به نسبت آنچه که دولت در بودجه ارائه داده بودجه تغییرات اساسی نداشته و تاکنون فقط 3 درصد نسبت به بودجه ای که دولت پیشنهاد داده تغییرداشته است.

به نظر می رسد علی رغم فضای سردی که بر مجلس در این شرایط حکم فرماست اما بودجه 95 در آرامش و بدون درگیری بسته شود.بودجه 95 با نگاه به تحریم ها نوشته شده است. آیا امسال با نام «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» در بودجه رعایت شده و دولت خود اولین قدم را در این راستا برداشته است؟



منبع: تابناک
برچسب ها: بودجه ، مجلس ، تاخیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار