رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بودجه خالص سازمان ها و شرکت های شهرداری به ۵۷ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال می رسد که این میزان، رقم بودجه سال ۹۵ را به بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان می رساند.
کد خبر: ۱۸۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 16 February 2016
علیرضا دبیر درباره بودجه عمومی شهرداری تهران (مناطق؛‌ واحدهای ستادی و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ) از حیث منابع تامین اعتبار توضیح داد: بودجه عمومی شهرداری تهران شامل درآمدها؛ واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی اعم از نقد و غیرنقد بالغ بر ۱۷۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال شامل ۱۲۵ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال نقد و ۵۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال غیرنقد از نظر هزینه ها و مصارف و سایر پرداخت ها شامل هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و تملک دارایی های مالی بالغ بر ۱۷۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد:۵۵ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۴۳۱ و ۸۴۷ هزار ریال به عنوان اعتبارات هزینه ای؛ ۸۴ هزار و ۸۰۲ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۱۵۳ هزار ریال اعتبارات مربوط به تملک دارایی های سرمایه ای و ۳۸ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی های مالی است.

به گفته علیرضا دبیر بر اساس تبصره های بودجه هر گونه هزینه کرد اعتبارات بخش تملک دارایی سرمایه ای در بخش هزینه ای در شهرداری تهران؛ سازمان ها؛ شرکت ها و موسسات تابعه ممنوع است. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه به ماده واحده تبصره های بودجه اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران موظف است حداکثر تا سقف ۳۵ و نیم درصد از منابع بودجه سال ۹۵ را به صورت غیرنقدی عمل کند. در سال ۹۴ نیز سهم بودجه غیر نقد ۳۵ و نیم درصد و سهم بودجه نقد به ۶۴ و نیم درصد رسید. در حالی که بنا بود در سال ۹۵ سهم بودجه غیرنقد و نقد به ترتیب ۳۰ به ۷۰ شود اما در لایحه پیشنهادی سهم این دو بخش ۴۰ به ۶۰ آمده بود که شورای شهر سهم بودجه غیر نقد را به ۳۵ و نیم درصد رسانده است. 

دبیر درباره بودجه سازمان ها و شرکت های تابعه توضیح داد: این بودجه بالغ بر یکصد و بیست و هفت هزار و هفتصد و هفتاد و هشت میلیارد و ششصد و چهل و پنج میلیون ریال است و خالص بودجه سازمان ها و شرکت ها به مبلغ پنجاه و هفت هزار و چهارصد و یک میلیارد ریال است. البته این رقم به سقف بودجه اضافه می شود و رقم بودجه سال ۹۵ را به بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان می رساند. 

وی ادامه داد: ارقام دوبار منظور شده به مبلغ ۶۶ هزار و ۱۶۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و سهم سود شهرداری تهران به مبلغ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است. 

جلسه شورای شهر تهران با حضور شهردار تهران به بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ اختصاص دارد. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار