قائم مقام شهردار منطقه 20 از تمهیدات و آمادگی همه‌جانبه مدیریت شهری این منطقه جنوبی برای مدیریت بحران‌های احتمالی مراسم چهارشنبه سوری در این منطقه جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸ 17 March 2015
به گزارش فارس اصغر عطایی در بین اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه 20 اظهار داشت: با برگزاری جلسات هماهنگی جهت ایجاد تعامل و یکپارچگی ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط برای کنترل حوادث سه‌شنبه آخر سال، ستاد مدیریت بحران در منطقه 20 تشکیل شد و در حال آماده‌باش است.

قائم مقام شهردار منطقه 20 با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای پیشگیری از وقوع بحران و کاهش خسارات جانی و مالی تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان در سراهای محلات و مدارس و اطلاع‌رسانی از طریق چاپ بنر، توزیع بروشور و سی‌دی آموزشی را از اقدامات حوزه اجتماعی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تانکرهای آب و واتر جت‌ها از قبل آبگیری و آماده به کار است، جمع‌آوری مواد اشتعال‌زا از قبیل لاستیک‌های مستعمل، جعبه‌های میوه‌فروشی، حمل زباله، ضایعات و نخاله،حضور و استقرار خودروهای 137 و گشت شهربان در نقاط مهم و استراتژیک را از اقدامات حوزه امور شهری شهرداری منطقه در این روز اعلام کرد.

عطایی اظهار داشت: با توجه به تردد زیاد شهروندان در روزهای پایانی سال به‌منظور جلوگیری از بروز ترافیک در معابر شریانی و بزرگراهی و خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان، با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و راهور منطقه مسیرهای پرتردد بازگشایی می‌شود.

قائم مقام شهردار منطقه 20 با بیان اینکه پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با حضور نمایندگان سازمان‌ها و ادارات مسئول از ساعت 17 روز 26 اسفندماه در اتاق بحران منطقه تشکیل می‌شود و دوربین‌های سطح شهر به این محل متصل است، گفت: شهرداران نواحی هفت‌گانه نیز به‌عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران نواحی در صورت بروز حوادث احتمالی، در اسرع وقت آن را به ستاد مدیریت بحران منطقه اعلام می‌کنند.

وی افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگی لازم در ارتباط با رساندن سوخت جایگاه‌های عرضه مستقیم به‌ویژه به نقاط پر ازدحام را تا قبل از ظهر انجام می‌دهد و از تحویل بنزین در ظرف‌های جداگانه جهت استفاده در خارج از محیط جایگاه‌های سوخت‌رسانی جلوگیری می‌شود.

عطایی بازگشایی مسیرها، گشت‌زنی و استقرار تیم‌های اطفای حریق و آماده‌باش کامل ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط از جمله راهور، آتش‌نشانی، اداره برق، آب و فاضلاب و گاز در کنترل پست‌های برق و گاز را از دیگر تمهیدات صورت گرفته برای این مراسم عنوان کرد.

قائم مقام شهردار منطقه 20 به نقش خدمات‌درمانی به شهروندان اشاره و تصریح کرد: مراکز درمانی و تامین کادر پزشکی مورد نیاز توسط بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی و همچنین درمانگاه شهرداری منطقه 20 و مراکز درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرری به‌عنوان مراکز پشتیبان در نظر گرفته شده و آمبولانس‌های هلال احمر و ستاد شهر سالم برای پشتیبانی از اورژنس در حال آماده‌باش است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار