معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت 95 درصدی زیرسازی و 50 درصدی روسازی خط‌آهن تهران-همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 28 November 2015
علیرضا نصرآزادانی درباره میزان پیشرفت خط آهن تهران-همدان-سنندج گفت: اولویت شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای بهره‌برداری از این خط آهن ابتدا تکمیل قطعه تهران-همدان است و تا این قطعه به سرانجام نرسد اتصال ریلی سنندج به همدان بهره‌وری نخواهد داشت.

وی گفت : 130 کیلومتر از روسازی این مسیر 270 کیلومتری نیز انجام شده است و زمان بهره‌برداری از این طرح بسته به میزان و زمان تخصیص اعتبارات برای این طرح دارد و که امسال برای کل پروژه ریلی تهران-همدان-سنندج تخصیص20 درصدی صورت گرفته است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور میزان تخصیص اعتباری امسال برای این پروژه را 24 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این رقم صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران شده است و با این وجود پیمانکاران هنوز 45 میلیارد تومان مطالبه دارند.

وی افزود: حد فاصل مسیر ریلی همدان-سنندج به سه قطعه تقسیم شده که قطعه نخست آن دارای پیشرفت فیزیکی 45 درصدی? قطعه دوم به دلیل وجود معارض و نبود منابع مالی پیشرفت ناچیز 5 درصدی داشته و قطعه سوم این پروژه پیشرفت بالای 90 درصد دارد.

این مقام مسئول در شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: کمبود اعتبار در این طرح موجب شده است که سرعت عملیات اجرایی با کندی مواجه شود و تزریق اعتبار متناسب با نیاز پروژه نیست و چنانچه اعتبارات به این پروژه برسد سرعت اجرا نیز بالا می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار