مسئول مدیریت بحران شهرستان دماوند گفت: چهار کوهنورد گرفتار در منطقه دریاچه تار دماوند با تلاش عوامل امداد نجات یافتند.
کد خبر: ۱۲۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 12 November 2015
جعفر نورمحمدی  اظهار کرد: شب گذشته طی تماس تلفنی با فرمانداری شهرستان از گرفتار شدن چهار جوان کوهنورد بومی منطقه باخبر شدیم که بلافاصله با هماهنگی نهادهای امدادی همچون هلال احمر، تیم امدادی شهرداری دماوند به همراه ماشین آلات، محیط زیست و ستاد بحران منطقه در محل حضور یافتیم.

وی با بیان اینکه این عملیات تا ساعت 12 به طول انجامید، ادامه داد: منطقه دریاچه تار دماوند از جمله مناطق کوهستان و صعب العبور است که با توجه به بارش های اخیر برف در ارتفاعات، این چهار کوهنورد در برف و کولاک گرفتار شدند که پس از حدود چهار ساعت جست و جو، پیدا شده و نجات یافتند.

نور محمدی با بیان اینکه یک نفر از آنان از ناحیه مچ پا دچار آسیب شده بود، افزود: کوهنورد مصدوم با تلاش عوامل امدادی تحت مداوا قرار گرفت و به بیمارستان انتقال یافت و دیگر کوهنوردان نیز بدون مشکل به خانه بازگشتند.

وی به شرایط جغرافیایی دماوند اشاره کرد و گفت: داشتن وسایل ایمنی کافی برای کوهنوردی در مناطق کوهستانی شهرستان به ویژه در فصل سرما ضروری است.

دریاچه تار یکی از جاذبه های توریستی منطقه دماوند بوده که در شمال شهر دماوند در اثر یک زمین لغزش باستانی ایجاد شده و مسیرهای دسترسی به دریاچه از روستای چنار شرق و از منطقه دلیچایی به سمت روستای هویر است.

موقعیت جغرافیایی منطقه ای که دریاچه تار در آن واقع شده به گونه ای است که گرداگرد آن را با فواصل متفاوت، کوههایی دربرگرفته که از سطح دریاچه بین 50 تا 500 متر ارتفاع دارد.

وجود این ارتفاعات در کنار یکدیگر بدون آنکه دره ای آن را شکافته باشد موجب پیدایش گودالی شده است که دریاچه تار در آن تشکیل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار