مدیرکل منابع طبیعی استان تهران اضافه کرد: در سال 91 سرانه فضای سبز در شهر تهران 17 متر مربع بود که هم اکنون این سرانه به 19.5 متر مربع افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 11 March 2015
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه توسعه فضای سبز یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از آلودگی هوا می باشد افزود: بطور متوسط سرانه فضای سبز در استان تهران به 24 متر مربع رسیده است.

غلامعباس عبدی نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: سرانه فضای سبز استان تهران میانگین متوسط فضاهای سبز در شهرستان های مختلف استان تهران که در حال حاضر این آمار به 24 متر مربع رسیده است.

وی بیان کرد: سرانه فضای سبز در شهر تهران به ازای هر شهروند 19.5 متر مربع می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران اضافه کرد: در سال 91 سرانه فضای سبز در شهر تهران 17 متر مربع بود که هم اکنون این سرانه به 19.5 متر مربع افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استانداردهای جهانی در سرانه فضاهای سبز بین 40 تا 50 متر مربع تعریف شده است که ما برنامه داریم طی 10 سال آینده سرانه فضای سبز شهر تهران را به 40 تا 50 متر مربع برسانیم.

عبدی نژاد تاکید کرد: نگهداری از فضاهای سبز نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این زمینه تلاش خواهیم کرد از طریق تامین آبهای نامتعارف با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران بخش زیادی از آب مورد نیاز فضای سبز در استان تهران را بر طرف کنیم.

وی همچنین از احداث دو نهالستان دولتی در غرب و شرق استان تهران خبر داد و گفت: برای اولین بار دو نهالستان دولتی در شهرستانهای ملارد و دماوند با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در دست اجرا است که در سال آینده همزمان با روز درختکاری بخش عمده ای از درختان استان تهران را تامین می کند.

عبدی نژاد تشکیل شورای فضای سبز استان تهران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: این ستاد در سال گذشته به ریاست استاندار تهران در استان تهران و ریاست فرمانداران شهرستانها در شهرستانهای مختلف استان تهران تشکیل شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار