استاندار تهران با بیان اینکه وظیفه اصلی مجریان و ناظران ایجاد زمینه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است گفت: حضور حداکثری و موثر مردم مهمترین شاخص در روند برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.
کد خبر: ۱۲۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 08 November 2015
سید حسین هاشمی روز یکشنبه در آیین آغاز فعالیت رسمی ستاد انتخابات استان تهران افزود: کار بزرگ را در انتخابات مردم انجام می دهند که با حضور حداکثری و آگاهانه خود در پای صندوق های رای ضمن اعلام حمایت از انقلاب، زمینه ساز دفع تمام ترفندها و توطئه های دشمن می شوند. 

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه برای حضور حداکثری مردم بدون توجه به نتیجه و خروجی صندوق ها وظیفه اصلی برگزار کنندگان انتخابات است تصریح کرد: عوامل اجرایی و نظارتی باید براساس قانون و شرع از آرا مردم به عنوان حق الناس صیانت کنند. 

استاندار تهران با تاکید بر اینکه کارکرد گروهی و حزبی مجریان و ناظران انتخابات خیانت بر مردم، نظام و جفا به رهبری و انقلاب است گفت: حضور و مشارکت فعال مردم در انتخابات منجر به خلق حماسه سیاسی دیگر و همچنین موفقیتی بزرگ برای ملت اسلامی خواهد شد. 

هاشمی با اشاره به اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57 نتیجه حضور گسترده و میلیونی مردم بود افزود: برغم اینها، امام راحل دستور برگزاری یک انتخابات و رفراندم سراسری را برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی در سال 58 صادر کردند. 

وی تصریح کرد: این اقدام ارزشمند و قابل توجه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به همه ما نشان داد که در هر شرایط و برای انجام هر حرکتی بعد از خدا باید به مردم متکی باشیم. 
استاندار تهران گفت: امام خمینی (ره) با این اقدام این نکته را به ما یادآور شدند که سرنوشت مردم باید به دست خود مردم رقم بخورد و مردم برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند. 

هاشمی تصریح کرد: در 37 سال گذشته نیز با برگزاری انتخابات در مقاطع مختلف حضور گسترده و قوی مردم موجب تثبیت انقلاب و بیانگر مشروعیت و مقبولیت نظام شده است. 
به گفته استاندار تهران، حضور گسترده، فعال و آگاهانه مردم در پای صندوق های رای همواره بیانگر حمایت قاطع آحاد جامعه از انقلاب و نظام و همچنین خنثی کننده توطئه ها و دسیسه های دشمن بوده است. 

هاشمی با اشاره به اینکه در سال 92 دشمنان فضای سنگینی را در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور ایجاد کرده بودند تاکید کرد: تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت و آگاهی ملت موجب شد تا شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه با مشارکت 73 درصدی مردم به عنوان یک حماسه بزرگ سیاسی در راستای شکست توطئه های دشمن باشیم. 
استاندار تهران با تاکید بر حفظ همدلی، هماهنگی و وحدت برای برگزاری انتخابات پبش رو افزود: نباید با اقدامات غیرمنطقی و تصمیم های غیراصولی فضای جامعه را در آستانه برگزاری انتخابات دچار مشکل کنیم. 

هاشمی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات با مشارکت همه نیروهای وفادار به نظام و متعهد و معتقد به انقلاب برای خلق حماسه سیاسی و موفقیتی بزرگ در کشور باید سرلوحه فعالیت برگزار کنندگان انتخابات باشد. 

ستاد انتخابات استان تهران امروز در مراسمی با حضور رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران شهرستان های تابعه استان، رئیس و اعضای هیات نظارت انتخابات ، رئیس کل دادگستری استان، رئیس سازمان اطلاعات استان و همچنین روسا و اعضای کمیته های ستاد انتخابات استان تهران و شهرستان های تابعه در سالن همایش های استانداری تهران برگزار شد. 
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار