رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به بررسی حسابرسی مناطق شهرداری گفت: حسابرسی از مناطق و معاونت ها فقط توسط شورا انجام می شود و شهرداری ها دیگر حسابرسی مستقل برای خودشان ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 04 November 2015
علیرضا دبیر افزود: حدود ۴ ماه است که حسابرسی بودجه سال ٩٢ مناطق شهرداری تهران شروع شده است وحسابرسی ۱۸ منطقه تمام و ۴ منطقه هنوز ادامه دارد .

وی با تاکید بر این که  گزارش های حسابرسی نباید سیاسی شود، گفت: ممکن است در فضای سیاسی  بعضی از اشکالات بزرگنمایی شده و بعضی دیگر پنهان شود. در حالی که حقایق باید همانطور که هست نشان داده شود.

دبیر با بیان اینکه ما تمام گزارش های حسابرسی و نتایج جلسات برای ریاست شورا ارسال می شود تا از طریق وی برای سایر اعضا ارسال شود، ادامه داد: تاجایی می دانم این گزارش ها برای تک تک اعضا ارسال شده است .

وی در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران اعلام کرده است که نتیجه حسابرسی های شورا به دلیل اختلاف نظر حسابرسان است، آیا این میزان تفاوت برداشت کارشناسی است، گفت: اختلاف نظر بین حسابرس شورا و حسابرس شهرداری صحیح است؛ اما این اختلاف نظر به معنی نفی ایراداتی که حسابرس شورا اعلام کرده است، نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تاکید بر اینکه باید اختلاف نظربین حسابرس ها رفع شود، افزود: شهرداری بر اساس قانون تجارت خودش حسابرس دارد و ما هم براساس ماده ۷۱ قانون شوراها حسابرس خودمان را داریم، این دوباره کاری است. من ۲ سال پیش پیشنهاد دادم که شهرداری و شورا بیایند با هم یک حسابرس را انتخاب کنند. تفاهم نامه آن هم آماده شده تا به امضای شهردار و رئیس شورا برسد. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر این مسایل پیش نخواهد آمد و بسیاری از مشکلات ما هم حل خواهد شد .

به گفته دبیر، حسابرس شورا کاملا مطابق با استانداردهای حسابرسی عمل کرده و تخلفات هم بر همان مبنا استخراج شده است
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار