فرمانداري تهران با استناد به موارد متعدد قانوني مصوبه شوراي شهر تهران را رد و با انحلال خانه شهرياران جوان مخالفت كرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 25 October 2015
فرمانداري تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام رای شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با انحلال خانه شهریاران جوان گفت: طبق اساسنامه، امکان تصویب وجود نداشت.

بنابراین گزارش، در بررسي مصوبات شوراي اسلامي شهر تهران موضوع لايحه "بند 10 قسمت الف پيوست دوم مصوبه اصلاحي و تنقيحي مرتبط با ساماندهي وضعيت سازمان ها و شركت هاي وابسته به شهرداري تهران " پيرامون خانه شهرياران جوان را خارج از حدود وظايف و اختيارات شوراي اسلامي تشخيص داد.

در نامه اي كه فرمانداري تهران به شوراي اسلامي ارسال كرده است خانه شهرياران جوان از موسسات فرهنگي وابسته به سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران است كه مطابق ماده 35 اساسنامه سازمان مذكور هرگونه تغيير در اين اساسنامه يا تصميم گيري در خصوص انحلال مي بايست در هيات امناي سازمان مطرح و پس از تصويب  بايد به تاييد دفتر رهبر معظم انقلاب برسد.

از ديگر دلايلي كه فرمانداري تهران بدان استناد كرده است مواد 2 ، 3 و 8-21  اساسنامه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است كه پيرو آن شركت هاي زير مجموعه اين سازمان داراي ضوابط و مقررات خاص خود مي باشد و همچنين  شورا در بحث خانه شهرياران جوان صرفا مي بايست لايحه پيشنهادي تاييد را رد مي كرد و نمي توانست در روند آن اخلال و يا تصميم به انحلال آن بگيرد.

این مصوبه بعداز اعتراض فرمانداری دوباره در شورا بررسی و در صورت ادامه اعتراض فرمانداری به کمیته حل اختلاف خواهد رفت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار