عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: 80 درصد از مشکلات شهر تهران قصور دولت است، دولت مالیات خود را به عنوان یک شهروند پرداخت نمی‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 13 October 2015
احمد دنیا مالی در جلسه مشترک اعضای شورای شهر با مدیران استان تهران که شب گذشته در محل ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار داشت: 50 درصد از توسعه مترو باید توسط دولت و مابقی باید توسط شهرداری تهران پرداخت شود ولی متاسفانه دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است.

وی ادامه داد: در ناوگان اتوبوسرانی باید 82.5 درصد از هزینه‌ها را دولت و 17.5 درصد را شهرداری پرداخت کند ولی در حال حاضر تمامی هزینه‌ها توسط شهرداری تهران تامین می‌شود.

دنیا مالی خاطر نشان کرد: هم اکنون 100 بهره‌برداری از ناوگان اتوبوسرانی و مترو 85 درصد از هزینه‌ها را شهرداری و 15 درصد نیز از شهروندان دریافت می‌شود و باید دولت در این خصوص چاره‌ای بیندیشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، افزود: دولت با پرداخت فاینانس می‌تواند کمک تاثیرگذاری در توسعه هر چه سریعتر مترو داشته باشد.

در ادامه این جلسه عبدالحسین مختاباد عضو شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: تهران شهر ویرانی است و معلوم نیست 80 درصد مردم آن چطور زندگی می‌کنند. شهر تهران اصلا مثال‌زدنی نیست نه هوا و نه آب خوبی دارد.

وی ادامه داد: هنگامی که معضلات اجتماعی همچون متکدیان و معتادین را مطرح می‌کنیم باید به بحران آب نیز توجه جدی داشته باشیم.

وی گفت: هر روز گزارش‌هایی از روستاهای در حال تخلیه در سطح کشور داده می‌شود و اگر بخشی از این افراد روستاها به تهران مهاجرت کنند در سال‌های آینده جمعیت کثیری این شهر در خود جای می‌دهد ولی زیرساخت‌های لازم را هنوز نداریم.

مختاباد گفت: 80 درصد از مشکلات شهر تهران قصور دولت است، دولت مالیات خود را به عنوان یک شهروند پرداخت نمی‌کند.

وی یادآور شد: در آینده شهرهای اطراف تهران بحرانی را رقم می‌زند و باید ستاد بحران در این خصوص در تهران تشکیل شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار